Tack kära Anneli & en röd/svart historia...

Hello hello...

Japp i helgen har jag gjort Sthlm...
*yeeeaaaahhhh*
firat ynka 25 år...
Näää ingen åldersnojja för oss 84:or inte!
hrmmm haaarkel...

:P

Skriker bara lite smått...
VILL INTE VILL INTE
bliiii äldre!

***

Men nu ska jag inte prata mer om åldersnojja...
för trots det faktum att man varje år blir ett år äldre så hinner
jag ju faktiskt att göra en hel del!
Om inte annat att skapa en väldigt massor av saker...

***

Till min kära vän som vi nu i helgen firade har jag gjort denna duo!



Hon har rött, svart och lite retro-stil i sitt kök.
jag som är allt annat utom retro fick ju försöka kombinera YooRee med Retro!
hiih det var inte så enkelt men resultatet...
Inte så retro...

Men mottagaren å födelsedagsbarnet
blev jätteglad och nöööjd så det är ju huvudsaken.
:D



Skimmriga alryler, vanliga, spackel och mycket struktur.



Remsor av folie.



Cirklar för att skapa ett någorlunda grafiskt mönster.
Drog sträck med grön akryl, och fick på så vis också fram en kvinnosymbol.
Ja, för min vännina är en mycket stark kvinna!
:D

Här får ni se tavlorna i sitt rätta element.



Å som tur var hade hon ju satt upp denna tavellist,
så inför festen kunde vi bara tjoffa upp tavlorna!

Egentligen hade jag velat göra en stooor tavla till henne,
men med tågresa, shoppingtur å tunnelbana som leveransmetod
var det ju inte det enklaste.
Men det får bli i framtiden, hehe...
kanske tills dess vi hunnit bli ännu ett år äldre!

***

TACK TACK TACK
min unberbara Anneli!

Jag måste få tacka min underbara Anneli för denna som kom på posten.
Ja, det är ett av bidragen till min Kit-utmaning.
Borde kanske vänta med å visa tills röstningsdagen, men näää...

Min utmaning, mina regler...
å domaren dömmer!
:P hehe



Helt fantastisk sammansättning av färger å dekos.



Å Anneli färglägger oxå så rackarns fint.
Får alltid till det så mysigt.



Å på baksidan hittade jag denna söta hälsning med
denna söta lilla pennyblack-stämpel.

Visst blev den bara för fin och att jag överraskad fick denna på posten,
ja, det gjorde då min dag!

TACK igen gumman!

&
för er som missat
Annelis Blogg
spring dit å kika på hennes helt uuunderbara alster.
Bara en Cropkaka kan skapa på detta sätt.
:P

***

Och bara så att ni vet!
Det fattas i nuläget exakt 17 personer för att bli min 10.000:e besökare!
Ja, nu är det nära till jag har en glad vinnare av detta kit:



Så lycka till tjejjer...

I morgon eller övermorgon
kommer jag visa lite mer scrappat.
Har just nu tre parallella projekt som pågår här hemma.
Två alter, som för övrigt var mycket längesedan jag pysslade med.
Å en scrapp med ganska toookiga foton...

så håll koll åså ses vi snart igen!

***
Under tiden hoppas jag att ni alla får lite sol på era nosar
och att ni är glada i hågen,
precis som jag är...

Kraaaaam på er alla
från ett soligt Alingsås...

//YooRee


Kommentarer
Postat av: karin/essmo

vilka superfina tavlor du har gjort! Verkligen en bra present, kanonsnyggt! =)



kram!

2009-05-12 @ 11:56:05
Postat av: Louise

Hej



Ett stort tack för ditt inlägg på ss när jag frågade om pris idè.

Sen var jag tvungen att hoppa in hit och kolla in din blogg eftersom Anneli alltid pratar så varmt om dig.

2009-05-12 @ 12:24:22
URL: http://louiseudden.blogspot.com/
Postat av: Chalin

Så läckra tavlor. Ser så där härligt rockigt ut.

2009-05-12 @ 13:02:26
URL: http://chalinspysselblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda Horn

Tjoho!!!!!! Jag blev besökare nummer 10 000!!!!! Jag blev så glad att min stackars hund blev rädd och gömde sig under sängen! Men han kommer nog fram när jag viftar lite snällt med godis.... Tänk jag som trodde att jag missat det, eftersom jag hela förmiddagen suttit och klippt, klistrat och svurit. Men nu börjar skorna att ta form, som jag och två vänner till ska ge bort i morgon.



Tack snälla Yoli, för denna härliga tävling, där man med spänning har gått in i bloggen vareviga dag, flera, flera gånger om dagen för att försöka lyckas med detta. Och så gör jag det.... lyckas alltså!!

2009-05-12 @ 13:03:55
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: Linda Horn

Förlåt snälla du!! Jag måste ju få gratulera dig med, när du fyllt år. Stort grattis till dig!! Kram Linda

2009-05-12 @ 13:10:36
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: Annica H

Wow vilka fina tavlor! Superläckert! Jag begriper inte hur du får till det? :)

//Annica H

2009-05-12 @ 14:17:16
URL: http://annicah.wordpress.com
Postat av: sari

Underbara tavlor!! Du lyckas varje gång, dom blir så snygga & unika! O grattis i efterskott!!

2009-05-12 @ 14:20:21
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: sari

p.s. Om du som 25 åring har åldersnoja...vad i helskotta har jag då??? S

2009-05-12 @ 14:21:16
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Sofia (skberg74)

10.008 står besöksräknaren på nu så någon lycklig själ har vunnit papperspaketet, nyfiken på vem.

25 årsnojja hade jag också för gråter, skriker och tror inte alls att det är sant 10 år sen. Hjälp var tog åren vägen?

2009-05-12 @ 14:30:12
URL: http://skberg74.blogspot.com
Postat av: Jaana

Du går från klarhet till klarhet....Detta är ju riktig konst !

Kram !

2009-05-12 @ 18:11:45
URL: http://annuenpysselblogg.blogspot.com/
Postat av: Helén

Vilka otroooliga tavlor du har gjort!!! Helt makalöst! Jag önskar att jag kunde måla och teckna... Men jag får njuta av att titta på andras konst :)



Tack för din underbara kommentar på min blogg, jag blev otroligt glad!

2009-05-12 @ 21:44:23
URL: http://h-scrapbookingmyway.blogspot.com
Postat av: Anneli

Så klart Du skulle ha detta kortet det bara rockar fett om allt du gör,,, helt underbart.

Men blir så rörd jag blir när du gillar min färgläggning…tack,,,,

Jag som sitter tummar KAOS adward jag fick,,... och bara njuter av hur du har färglagt den… den är så underbar…



Men wow vilken underbar tavla förstår att din väninna blev helt till sig när hon fick den underbara tavla,, Jag håller på med mitt uppdrag men det tar lite tid kör fats D=))



10000000000000000-kramar Cropkakan

2009-05-12 @ 22:09:07
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: gittan

Haha, skrattade gott åt din "åldernoja"

En annan är 43 och inte särskillt nojjig, skulle jag få vrida tiden tillbaka så hade jag valt 30år, så damen du ska se framåt istället ;-)

kram

2009-05-13 @ 06:12:45
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Postat av: Kathleen

Wow! Härliga tavlor!! Nästan så jag själv börjar våga...haha

2009-05-13 @ 07:03:24
Postat av: sullgull

Lustfyllda tavlor, fortsätt med konsten!

2009-05-13 @ 08:15:26
Postat av: Lena

Jag tokgillar dina tavlor, wow, absolut min stil...din kompis måste blivit superglad :)

2009-05-13 @ 09:24:03
Postat av: mita eriksson

Underbara saker du gjort! Inte hunnit kika in hos dig på ett tag, nu börjar det falla på plats.

Älskar din åldersnojja, hihi, vänta till 47:)

Stor kram!

2009-05-13 @ 10:05:59
URL: http://altheasmix.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0