Skapat efter StoryHouse GI-metod...

Hej hej...

Nu har jag som sagt scrappat efter
StoryHouse GI-metod...
eller...
snarare som
StoryHouse
Gäst-Inspiratör.

*YiiHaaa*

***

Gissa om jag är nervös...
Det här är ju riktigt pirrigt..
*guulp*

***



Det jag idag kommer att visa är detta lilla chipboard-album
från Maya Road (10x9,5 - 10x16,5)
Visst är det för gulligt med sina bulliga kanter.

***

Alla papper är från Jenni Bowlin
&
finns självklart att köpa hos
StoryHouse.

***

När jag började med albumet tänkte jag att jag inte ville ha det liggandes, utan stående.
Så därför fick det också bli så!



Sidorna grundade jag först med vit akryl - dabbers.
Tog sedan ett varv runtom med Cracklepaint - weathered wood
och även nyansen Black Sooth.

På alla framsidorna tog jag också och drog lite klart Krackeleringslack på kanter o hörn.
Effekten av det är att det blir lite blankare och lite mer  "bränt socker" aktigt!

Mycket fluid chalk såklart.



Söta tickets, spets och läcker blomma i härligt brun/gröna nyanser.
Visst är berlocken söt som hänger i tampsnöret.

Alla foton är utskrivna i nyansen Antik.
Jag älskar det eftersom fotona får bibehålla lite färg.

***



Här har jag klippt ut mönster och figurer ur papprena för att dekorera med.
Journaling rutan är denna:

Magnolia - Label

stämplad på ett av de randiga Jenni Bowlin papprena.




***



Textrutan och fotohörnen är såå vackra chipboard detaljer från Prima
att fästa på sinascrapp projekt.
Tyckte de passade utmärkt
till denna ganska lugna och romantiska layout. 



Ritat, klippt ut hjärtat och höjt upp det med 3d-kuddar.
Virat snöre och knutit en rosett.

***




Söt detalj att klippa ut hjärtan och fästa knappar ovanpå.
Jag har också använt ord från detta pappret...



JB - Brown Bookprint


Här köper du det:
StoryHouse.




Runt om detta foto har jag lagt klart lim och sedan strött lösglitter i.
Visst blir det sött...

***



Söta blomman och de uuunderbart gulliga små fjärilarna från
StoryHouse egen stämpelkollektion.

Den lilla svarta bården kommer från samma kit med rub-ons som bokstäverna.
Så lagom stora till mindre projekt och så snygga i typsnittet!



***



Knappar, minirosor och HellaBellas lilla söta fisk-stämpel.
Satt kaiser-pärlor som små swirls.



Tyckte det blev sååå läckert att sätta papprena omlott.
Effektfullt och dekorativt.



Snyggt avslut på hela albumet.

***

Sista sidan är som ett litet minne från mig
(eftersom fotona inuti inte är på mig *hehe*)
&
även en sammanfattning av hela temat.



Det var allr för mig denna gången...
och fram tills vi ses nästa gång hoppas jag att ni besökt både:

StoryHouse Shop
&
StoryHouse Blogg

TACK
Tack Jessica för de fina kitet!
Det var sååå roligt att skapa detta album.
Klar innan jag hann presenteras som GI:are!
*skrattar*


Massor av Kramar
//YooRee


Kommentarer
Postat av: Betty

Ljuvligt album. Du är fantastiskt kreativ å påhittig som alltid.

Kram

2009-05-06 @ 09:15:08
Postat av: Metal_Minish

Så snyggt~

Älskar texturen och färgerna på sidorna, blev så snygg grund med akryl och cracklepaint~

Love it, love it <3

2009-05-06 @ 11:32:12
URL: http://nerdscrap.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Åh, så vackert. Köpte mina första crakle paints i helgen och använde dem på en gång under pysselträffen. =) Nu ska jag bara leta reda på mina taveldukar så ska vi se vad det blir för kul.=)

Kram

2009-05-06 @ 13:55:19
URL: http://loppipop.blogg.se/
Postat av: Sofia (skberg74)

Du är så fantastiskt duktig, jag blir alltid lika glad när jag ser att du uppdaterat med nya skapelser.

2009-05-06 @ 16:05:28
URL: http://skberg74.blogspot.com
Postat av: karin/essmo

wow ! jag får alltid en wow-upplevelse när jag kikar in här hos dig.. Himla snyggt album! =)

kram kram!

2009-05-06 @ 16:38:11
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Gurkiss

Suuper snyggt alltså nickar



Du är verkligen ide rik :)



Kram kram Gurkiss

2009-05-06 @ 16:50:12
URL: http://gurkiss.com/wp
Postat av: cattis

WOW!!! Helt Underbart!! Gud vad läckert! Älskar minialbum....måste göra ett till jag med!



2009-05-09 @ 16:27:54
URL: http://kathis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0