Kort-album alá hÄnglar... + en liten extra grejjomojj!

Hej hej

Ja, precis som titeln lyder så har jag nu gjort ett
Kort-Album....
hihi ja, vad är det??
Jo det är en bunt kort i samma tema,
i hopsatta med BIA:n!

Alltså ett album av kort!
Spännande va!

***

Men flitig som jag rä! ;P
Så har jag ju också pysslat ihop ett minialbum alá
StoryHouse!

Albumet finns nu i deras blogg, så skyyyynda dit!



StoryHouse Blogg


***

Jag berättade ju i inlägget innan att jag fick två underbara stämplar av hÄngel-Marie!
Sjääälvklart har jag använt dessa två sötnosar i mitt lilla BIA-projekt.

Hela fadderittan går i lila - jaaa, jag vet ;
Jag har snöat in mig på just den färgen... ni får stå ut mina vänner!

Desto värre är fotona som är plåtade mitt i natten.
Kunde inte hålla mig - så ni får skälla på mig över den dåliga bilkvalitén!
Men jag hoppas att ni ser lite grann i alla fall -
åså får ni ju se en glimt av mitt färgfläckde pysselbord oxå!
Är inte det skoj så säg!?
hahaha...
*
*
Men här kommer det!
*
*
tadaaa



Visst är det härligt när det ser så här maffigt ut...
Jag älskar när minialbum blir bulliga å tjocka! mums...



Första sidan är en stor tag, liggandes i lila.
Ovanpå den sitter ännu en tag i brunt...
Kul när sidor utgörs av endast tags tycker jag!

Här är också den söööta hÄngla-flickan som jag fick!
*tack igen Marie*



Knutit en massor av band i spiralen.
Blir så livfullt av det.

Men hela proceduren började av att jag:
 valde ut ett fint dubbelsidigt papper som jag skar till i lagom sidor.
Sedan tog jag Crackle Paint på sidorna, chalkade.
Sedan biade jag allt sammans!




Första sidan.
Bakgrundspappret/texten är sidor ur en gammal bibel jag köpte härom dagen.
Den trycktes 1860 så det känns riktigt hemskt å riva önder den,
men himlans så snygga sidorna är.
Det går knappt att läsa den svenskan de använde så...
:D

Swirl-stämpeln på tagen är från PysselMyran.



Fjädrar, rivet, blommor å bling.
Visst är han bara för söt denna hÄngla påg.



Här är nästa uppslag och det pryder nästa gåva.
Tack för pojken oxå Marie!

Två tags, en med swirls å en med stänk-stämpeln.

Diggar texten - en text jag inte har en aning om vart ifrån den kommer, mer än Tradera.
"Life is Simple, eat, sleep & Stamp!"
hihi



Ser ni felet!?
Ja, ja shit happens...
ibland kan saker hamna upp å ner!
:P



Texten - visst är den BRA!



Lite tyll i brunt, prickigt band å mer skrynklat papper,
som dessutom hamnade åt rätt håll denna gång!



Tredje sidan är också en tags emellan sidorna.
Här får den söta midsommar flickan bo.
Blomsterkrans fick bli prydnad såklart...



Älskade blommor... mumma...



Vänder på tagen så kommer flickan med blomsterlådan fram...
Å på baksidan tagen sitter texten 100% glädje från
InkyWings.



Rullat upp textsidan, satt dit blommor och lite band...



På sista sidan har jag den ljuvligt söta hÄngeln som hänger kläder på tork...
Den är ju bara fööör söt...



Spets, bollfrans och hampasnöre.

Jag BIA:de hål i över å underkant.
Fäste sedan snörstumpar i hålen...
Blev fräckt tycker jag!



Hade ju önskat att jag hittade en av de där mini klädnyparna,
men de är såklart puts väck, när man behöver dem som mest!



Scrappade in mitt snygga visitkort som minne.
Ja, för visst har jag söööta visitkort!
:D



Baksidan är mycket enkel..
Stämplat Tack och Du gör mig Glad.

***

Här är alla motiven jag har med i Kort-Albumet.
Vill du titta närmare bara på dem, tryck på bilderna för att få dem större!

   

   

Här är de allesammans!
:D
Å jag blir alldeles glad i hela mig, för de är så söööta!

***

Undrar vem den glade blir som får detta lilla album på posten!?
hihihi... ja, jag hoppas ju innerligt att hon ska bli det...
*hemlig som tusan*
:P

***

Å min extra gejjimojj är självklart ännu en till KAOS-Award.
Denna ger jag till min kära vän å inspirationskälla
Mariante/Hoppetossa.
Tack för att du är den du är - en underbar vän och en glá prick!
Blir alltid på lika gott humör i ditt sällskap.
:D
Saknar dig, så jag hoppas att vi ses snart!



Denna kommer hem till dig.

Å eftersom jag i all gladaste hast gjorde ännu en...
Vill jag skänka den till någon av alla mina goá besökare.

Ta en lott genom att skirva en liten hälsning - så kanske du är den som får Min KAOS.Award!

***

Massvis med Kramar från mig...
//YooRee


Kommentarer
Postat av: Jessica

Meeeen va snyggt!!!!!!

Allså du gör helt underbara alster. Jättesnyggt dekorterat. Vad använder du för slags färger på tagsen? Är det akryler man ska använda?

Allt är så nytt för mig, vet inte vad jag ska använda hihi.

Du har en perfekt blogg för inspiration. TACK!

Kramiz

2009-05-05 @ 00:17:20
URL: http://jessicas-pyssel.blogspot.com/
Postat av: Gurkiss

Sååå himla snyggt minialbum med hänglar :)

Hänglarna är ju suuper söta och ihop med ditt scrappande, ja det e super läckert helt enkelt :)



Snyggt KAOS kort me :)



ha de gott.

kram Gurkiss

2009-05-05 @ 00:57:19
URL: http://gurkiss.com/wp
Postat av: Gurkiss

Jag igen :)



Jag glömde ju skriva.

Idag eller hmm nu är det ju igår så kom ditt set :)

Så himla söt :)

Tusen tack :)

Jag ska sätta mig här nån dag och scrappa med det :)



ha de gott.

kramen

2009-05-05 @ 00:58:22
URL: http://gurkiss.com/wp
Postat av: Ulwa

Hej!

Ditt fina kortalbum är alldeles underbart!

Tack för titten!

//Ulwa

2009-05-05 @ 06:44:09
URL: http://ulwasscrapbooking.blogspot.com
Postat av: lillis70

Albumet är bara för sött! Vem det än blir kommer hon att ääälska den!



KAOS awarden=urläcker!!!!!

Kram

2009-05-05 @ 06:58:10
URL: http://lillis70.blogspot.com
Postat av: jenny/e.j.m

Oj vilket fint kortalbum. Så härliga detaljer och vad snyggt det nlev med bibelbladen.



//jenny/e.j.m

2009-05-05 @ 07:51:26
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Hegu

Men ååååhhh, vilket läckert album! Du får till det så bra med alla dekorationer. Tack för kitet som kom igår...nu ska jag bara tänka ut vad jag ska göra...:)



Kram

Helen



P.S. vill självklart ta en lott på din superfina KAOS-Award!:)

2009-05-05 @ 07:54:53
URL: http://helenspyssel.blogg.se/
Postat av: Maya

Åhhh så nyydelig hänglar album!!

Nyydelige dekorasjoner og så utrolig lekkert malt!!

Denne gaven blir nok godt mottatt!!

Klem fra Maya :)

2009-05-05 @ 08:44:39
URL: http://mayas-hobbyblogg.blogspot.com/
Postat av: Millan M

Huva, vilket fint album. Gillar verkligen färgerna!! Och vilka söta stämplar sen... Särskilt den som hänger tvätt! Du gör mkt fint!!!

2009-05-05 @ 08:47:55
URL: http://www.millanmspyssel.blogspot.com
Postat av: Kicki

UNDERBART! :0)

Här blir man alltid inspirerad av allt fint du gör!

Stor kram Kicki

2009-05-05 @ 08:53:02
URL: http://kickansblogg.blogspot.com
Postat av: Angelica-Dolliver

Men du! Så jädrans läckert gjort alltså! Så fina stämplar och hela boken/albumet.. WOW!

Gissar att mottagaren kommer bli överlycklig!



Värst vad du sprudlar av KAOS-awarder! *ler Du har snart fått med dig hela scrapvärlden i detta! Så fort jag har tid så ska det skapas fler sådana här med!



Ha de bäst snäckan!

Kram / Angelica

2009-05-05 @ 10:42:25
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/
Postat av: gittan

Underbar! (fast det är i lila) ;-)

2009-05-05 @ 11:24:32
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Postat av: sari

Jäklar så snyggt med mini albumet du har gjort!! Och din kaos award är så snygg! Den ska man ju rama in o ha på väggen!!! Tack för inspirationen du stänker omkring dig!! S

2009-05-05 @ 12:33:44
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Karolina

klia,klia,klia NEJ!!! klådan i pysselfingrarna går inte att stoppa efter det där kortalbumet... hur, jag menar HUR! snyggt som helst :)

Allt var ju så bra, motiv, färger, blommor, rivna kanter, band ja listan kan göras väldigt lång.

Tack för all inspiration du delar med dig av.

/Karolina

2009-05-05 @ 18:13:25
URL: http://karolina-imittlillarum.blogspot.com
Postat av: Åsa - Scraphorse

Himlans så snyggt kort-album! Och vilken skoj idé! Kul att se någonting så fint i färgen lila - jag tycker det är så svårt att pyssla i lila...

Kram Åsa

2009-05-05 @ 18:14:10
URL: http://scraphorse.blogg.se/
Postat av: Anneli

Meeeen jisses va snyggt!!!!!!

Så dö snygga minialbum, så mycket goa detaljer,, dom är ju hur läckra som helst.

Jag gillar när det är mycket på dem , så snyggt..

Stämplarna och är så underbara

Vilken glädje för den så får det vackra albumet, något att sitta njuta och bläddra i.. Åååååå



Så snyggt visitkort, satt tummade tittade på det i går ,när min lilla kite kom, nu är uppdraget klart.

Så kul det var, hur går det för er andra…



Så glad Maria kommer bli av KAOS-awarder, den passar henne, så läcker..



Krammmmmmmmmmm Anneli

2009-05-05 @ 19:03:25
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Linda Horn

Oj! Så klart att man vill hänga på här, och ta en lott!! Älskar allt ditt pyssel, så underbara färger och bara massor, massor med dekorationer. Jag försöker och försöker att ösa på med mera dekorationer när jag gör saker numera, men det är svårt att få det att passa ihop så bra som det gör när du pysslar. Att få en KAOS av dig vore guld värt!!!



Mitt lilla kit är också snart klart, måste bara iväg och handla nya glue-dots, de är slut!!!!!! Det borde vara olagligt att ta slut bara så där mitt i alltihopa, tycker jag.

2009-05-05 @ 20:13:47
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: Lotta/scrapparlotta

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOoooooo my God!!!!!!! Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva....jag bara gapar.....Detta var ta mig tusan det snyggaste jag har sett någonsin under mina snart 4 år som scrappare....Shit vilket jobb!! Hur 17 gör du??????????????? Nä jag tror jag dånar......

Du är bara BÄST!!!!!!!!

2009-05-05 @ 20:17:35
URL: http://scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Sessan

Heeej tjejen!



Helt galet snyggt album du har skapat!Hakan hänger nere på golvet någonstanns..hihihi



Kraaam Kram Sessan!!

2009-05-05 @ 22:26:30
URL: http://sessanspyssel.blogspot.com
Postat av: Hoppetossa

men Yoooriiiiiiii...nu blev jag alldeles tårögd!

Du gör så mycket underbara vackra saker....å så fanns denna till mej bland alla underbara alster....

Så glad jag blir......å så killar det lite i pysselnerverna....

fick en ide

Tack underbara du å såklart ses vi snart.....

Kraaaam

2009-05-06 @ 08:24:53
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/
Postat av: sullgull

Helt underbart album! Kaos tavlan skulle man hänga upp när man inte vill bli störd haha. Tack för du visar dina fina alster.

2009-05-06 @ 13:20:12
Postat av: Elisabeth

Så fina saker du gör :-) Kortalbumet är ju skitsnyggt och albumet likaså!

Satt och tittade på din kaosaward när jag skapade min första sådan idag (finns i bloggen) och fick sån prestationsångest :D

Men man ska ju inte jämföra sig med någon eller hur ;-)

Gör i alla fall ett försök att sprida din award i norden så får vi se hur det går :-)

Kraaaaaam :D

2009-05-06 @ 16:24:06
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Michaela

Så mycket fina detaljer!!!!! Ja vill,ja vill,ja vill VINNA!!! Tack ännu en gång för all inspiration! Kjam...

2009-05-06 @ 19:17:14
URL: http://madebym.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0