Z-kort alá hÄnglar & Inlfyttningsfest! Yeeahhh

Hej hej...


Hahaha!
Så glad när jag öppnande mailen i dag å fått så många söta mail från er...
Tänk att en liten helg passerar å ni hinner sakna lilla MIG så!
*glad*

Näää visst har jag varit duktig på att uppdatera,
å nu var det visst nästan tre dagar sedan!
oooppps...

***

MEN nu är det:
 mer mer mer mer
hÄnglar!
Kan man få nog av dessa underbart söta små saker??

Har för första gången prytt ett kort med denna hängla tjej.
Länge funnits i mina ägor men inte hunnit använda henne förrän nu...
Sååå rolig och hon tillhör en av mina favvisar.

***

Vet att jag visat det innan,
men många frågar fortfarande efter det,
så jag tänkte att:
Nu är det DAX igen!

En liten uppvisning i färgläggning!

1)  2)  3)

1) Börja med att grunda motivet,
men låt ändå färgen längs med konturerna vara starkast.

2) Ta sedan en mörkare nyans och fortsätt längs med konturerna
och fade inåt motivet för att få en livfull känsla.

3) Det här steget är inget måste...
men för att få ytterligare djup, ta ännu en mörkare nyans.
Här har jag till o med använt svart.

KLART!

Lite tips
är att ha en STOR pensel med FIN spets.
Fukta HELA penseln med vatten och ha LITE färg på tippen åt gången.
Genom att göra så har du mer kontroll på flödet av färg
och därmed också på hur du tonar den.

Lägg den lilla färgen längs med konturerna eller där du vill ha skuggor
Låt sedan fukten i penseln spä färgen så att den tonar ut sig mot mitten av motivet.
Ljusare partier skapar en känsla av att de är förhöjda
och skuggade att de är förskunkna.

&
VÅGA!
ÖVA ÖVA!

:D

***

Nu ska ni få se vad jag skapat med dessa små sötingar!



Två små Z-kort...
har sett många som viker skojjiga varianter på kort och var sugen på att prova.
Mitt krav var att de skulle kunna stå av sig själv,
och då passar denna typen av kort perfekt.

Så jag utgick helt enkelt från ett vanligt 15x15 kort
Vek ena sidan på mitten - wooola så var det klart!

:D



Det rosa kortet gjorde jag med tanke på min arbetskollega
som går igenom en ganska tuff tid i livet just nu.
Hon är så snäll tänker på alla
och jag tyckte att hon behövde något hemma som visar att även vi
tänker på henne heeeela tiden!

Visst är papprena uuunderbara!



Inuti kortet finns en söt text från
InkyWings.

Bockat för " du är en Ängel"
För det ä ju just vad hon är... en ÄNGEL!



Klippte ut en liten bit av det läckra mönsterpappret
och satte i revan - visst blev det snyggt!

***

Nästa kort är ett monokromatiskt
och speciellt gjort till en tävling hos
Pysseltagen.



För er som inte vet betyder monokromatisk att något går i EN ton.
Man väljer en färg och använder sedan bara olika nyanser av den.

Jag hoppas att jag lyckades med detta kort...



**



Blommor i massor...
fler bibelblad...



Underbar tickets från TH
och superläckert nyckelhål i metall...
Mums...



Det syns inte på de andra fotona
men även vänster kanten är scrappad.
Enkelt men ändå!

***

Har haft inslyttningsfest...

Jag å syrran har scrappat något MYCKET annorlunda denna helgen.
Kan nog looova att ni aldrig sett en sådan här scrappad innan!
Nämligen ett BearPong-bord...

Vi stansade ut cirklar, stämplade dem med döskallar
och fäste på denna coooola vaxduk.



Man har blåa på ena sidan och röda på den andra.
Ställer muggar med lite öl eller cider i.
Ska sedan försöka kasta i pingisbollar i motståndarlagets muggar -
träffar man får de dricka ur den muggen...

Vattenglaset är till för att tvätta missade pingins bollar med!
Trooo mig, man missar ooofta!



Här kastar jag fööörsta bollen...
tjoff å träff!!
haha!

Men för att ta bort lite av det oseriösa intrycket från vår inflyttningsfest
ska jag visa vad jag ( med Mycket god hjälp från syrran)
hade fixat och dukat upp för läckerheter!



Det bjöds på Hallonbål.

Pasta sallad med fetaost, soltrokade tomater, cocktailtomater,
ruccula, rödlök och Salami.

Tomater med mozarella och basilika.

Ett stort fat med blandade oliver.

Honungsmelon och ananas.

Brie och kex

Hemmagjorda snittar,
med mjukost, rödlök, basilika och tomat.

Nachochips

GOTT!

***

Jag hoppas att NI alla också har haft en superlyckad helg!
Ha det bäst tjejjer!

***

Kraaaaaaaamar
//YooRee


Kommentarer
Postat av: Anneli



Vilken go helg du har haft , vilket buffé fick sätta på haklapp medan jag tittade på den..

Alltid kul med inflyttningsfest.



Vilka underbara kort gillar bägge två , din arbetskamrat kommer bli så GLAD för kortet



Snyggt med den vikningen på kortet , gillade skarp det kortet du har lämnat in till tävlingen så snyggt med blommorna, papper och nyckelhålet har du rockat loss..

Super snyggt du kommer ta hem första priset!!!



Nu blir jag också sugen på lämna in ett bidrag till Pysseltagen det är ju så kul göra ett kort monokromatisk stil.



Ha en skön dag

Krammmmmmmmmmmmm Anneli

2009-05-25 @ 08:33:32
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Pia

Wow så mycket fina grejor det fanns här,, Har kikat runt och fått Massor med inspiration. Förresten den där leken med pingisbollarna,,den skall testas,,LOVA!

Kram och ha en bra vecka!//Pia

2009-05-25 @ 11:32:12
URL: http://piakron.blogg.se/
Postat av: sannaf

Låter som en rolig helg!!! Och god buffé!!!

Urgulliga kort du har gjort!

KRAM KRAM

2009-05-25 @ 14:36:13
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Fina bilder och kort (som vanligt) =))

Tack gulle dig för söt kommentar hos mig.

Jag brukar kalka alla kanter men jag hade faktiskt glömt det just på den,hihihi

Kram på dig//Y

2009-05-25 @ 16:45:41
URL: http://yvonnesscrapkort.blogspot.com
Postat av: Cath.

Ååå, fantastiska kort! Klart du lyckades, glad att du kom med ett bidrag!!!

Men vilken härlig buffé!!! Vad synd att inte jag kunde komma... blink

2009-05-25 @ 16:48:50
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Tesa/Therese

Åh ,vad hungrig jag blev när jag kikade in här. Jättesnygga kort och du är så duktig på att färglägga. Kul att du gillade stjärnsmycket av UTEE. Ha det gott! Kram

2009-05-25 @ 17:39:36
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Lotta/scrapparlotta

Jaaaaa, klart vi har saknat dig!! Du får inte bara försvinna så där:) Men du verkar ha haft en jättekul helg och tar man bort oliverna så ser ju maten fantstiskt gott ut:)



Vilka fina kort du gjort...Jag har länge tänkt göra kort i med denna vikningen åxå, det är så snyggt. Och du färglägger så jättebra och det är jättebra att du vill dela med dig av dina tips:)



Ha det bäst vännen!

2009-05-25 @ 20:39:19
URL: http://www.scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: sari

Åååh...så mumsigt...man får ju inte fresta en gravid kvinna så....S Vilka vackra & detaljrika kort du har skapat igen!! Så ljuvliga!!!

2009-05-25 @ 23:50:49
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Lena

Villka fina kort och så söta stämplar.

Mycket fint här :)

Maten verkar ju riktigt mumsig....sitter här och blir hungrig vid nästan midnatt, kanske lite nattamat, hmmmmmm......nä det får väl vara....

Ha det gott!!!Lena

2009-05-25 @ 23:54:49
URL: http://hastakvasta-lena50.blogspot.com
Postat av: Angelica-Dolliver

Ja, du får ju inte gå och ha så "långa" uppehåll utan att meddela oss ju fniss!

Jättefina kort tjejen! Så snygg färgläggning och enkel - men råsnygg vikning på kortet! Det ska jag lätt apa efter! ler



Så god mat ni bjöd på, tänk att få vara med på den festen! Och dryckes-spelet låter ju urkul, ska lägga det på minnet inför nästa fest här hemma!



Hoppas allt är bra annars med dig!

Ha de bäst!

Kraaam / Angelica

2009-05-26 @ 08:58:37
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0