Honest-Award & 50 års kort...

Hej på er igen...

Japp nu går det undan igen!
Ni som trodde jag försvunnit i helgen hade sååå fel sååå fel!!
*skrattar*

Ny laddade batterier och en massor av ideér som bara sprutar ut igen!
Japp några dagars paus var precis vad som behövs för en pysselglá tjej!

Japp för på två dagar har jag hunnit med:
LO:n jag visade i går.
Detta kort
&
Ett mini album jag kommer visa er snart!

+
lite till hemlisar på G

***

I går gjorde jag något med pensel som inte var så kreativt...



Japp oljade in våra utemöbler...
Titta på de dumma maskrosorna... redan hunnit växa sig stora igen...
Vi som nyss gjorde i ordning allt med högtryck, rafsade och slet...
Men skönt att slippa de äckliga sniglarna här iaf!



Men vår vy är desto bättre...
visst är det vackert - fast ännu vackrare när solen skiner.

Hann precis innan regnet började falla i stooora droppar.
Hoppas att det inte är farligt för trät att det regnar nu när det är ny oljat!?

:P

***

Här får ni en liten sneaky...
för först tänkte jag visa en rolig Award jag fått...



Undra vad denna kille pryder!?
Är nog i alal fall på ett alster som inte alls är likt gårdagens!
:P

***

Har som sagt fått ännu en söt digital-award.
Brukar ju inte passa dessa vidare
*skäääms*
men blir alltid lika glad och tacksam för dem.

Men denna var lite annorlunda just iom att man skulle lämna lite roliga sanningar om
sig själv, så jag högg faktiskt på denna!
Kanske mest av nyfikenhet på er andra tjejjer!

Tack så mycket
Metal Minish



A) first list 10 honest things about yourself - and make it interesting, even if you have to dig deep!
B) Pass the award on to 7 bloggers that you feel embody the spirit of the Honest Scrap.

Man ska alltså lämna 10 ärliga sanningar om sig själv.
sedan skicka vidare awarden till 7 personer man tycker har en ärlig anda gällande skapandet.

Så jag börjar med mina 10 sanningar!

1)
Gillar att retas - å kan få mina nära å kära smått tokiga ibland.

2)
Jag älskar mat. Äter helst hela tiden och tycker det är ett under att jag inte är fet.

3) Jag är rädd för massor av saker i livet, som:
Spindlar, höjder, allt som går fort mm... Många skulle kalla mig fegis,
men jag tycker mer att jag är sunt förnuftig och försiktig! :P hihi

4) Röker och dricker massor av svart kaffe.
& tycker att snusare och personer som har mjölk i kaffet är snuskiga! ;P hehe

5) Älskar min syster så mycket att jag skulle oavkortat dö om hon inte fanns.

6) Älskar böcker å filmer med vampyrer. Tycker att det är något häftigt och spännande med dem.

7) Har alltid klänning och kalasbyxor. Tycker att allt annat är obekvämt.

8) Är en riktig slösa. Spenderar pengar på allt livets goda och tycker att man
ska leva i nuet. Vem vet vad som händer i morgon! :P

9) Är en ensamvarg som trivs att vara ensam, men är ändå väldigt social och nästan alltid glad.
Tycker ändå att det sociala spelet är överskattat mer ofta än sällan.
Alltså anser att många ofta är rädda för att vara ensamma - men det är en styrka att kunna vara det.

10) Jag är ABSOLUT INTE någon dålig förlorare,
men hatar när folk fuskar och ser alla former av spel som en match på liv o död!
;P oooppps

hahahahhaha...
Det var riktigt kul att skiva ner sanningar om sig själv.
Fast när jag läser i genom dem så ser det ju ut som att man är en heeeemsk människa...
:D Men näää ganska så reko är man väl ändå!!
Ni får allt ta å läsa allt med en gnutta ironi!

:D

Jag NOMINERAR:

ScrapparLotta

Cyllan

Lillis70

Anneli

Angelica

ScralLinda

Marja

Ska bli så kul å se era sanningar om er själva!

***

Nu så åter till kortet!
Ett 50 års kort till min svärfar Östen...
Vi ska fira honom på Lördag med pompa å ståt!

:D

Som ni säkert kommer att kunna gissa
ÄLSKAR Östen Rött, Gult & Svart,
och allra helst i kombination med varandra...

Hehe... kanske inte helt å hållet mina färger... men tycker ändå det blev ganska bra!



Måste säga att TACK Cyllan...
hade mycket av dina alster i skallen när jag gjorde detta kortet.

hÄngeln är färglagd med distresser
och självklart i favorit färgerna.



Kortet består av två pärmar.
Gjort två större hål och knutit detta söt söta band till en stor rosett.



Blomma med stor röd knapp och lite metallskrot i.



Inne i kortet ser det ut så här...
texten kommer från StämpelBoden.



Spellbinders ram gjorde pricken över i:et.

***

Alla NI med BLOGSPOT!
Några av er med blogspot.com missar att ställa in så att vi
utan google-konto mm kan kommentera hos er.
Ändra inställning till "namn/URL" så kan även jag få lämna små hälsningar inne hos er.
:P

***

Maaasssooooor med Kraaaaaaaamar
//YooRee


Kommentarer
Postat av: Linda Horn

Snyggt kort, men det var ju inte alls Du, liksom!!!



Kul utmaning!! Först tänkte jag "Shitt!!" när jag läste MITT namn mitt upp i alla namn du nominerat, men sen tänkte ajg att det är ju en himla kul grej! Det blir ju mycket så att man känner sina bloggvänner efter deras scrapstil, inte om hur de är som riktiga personer. På detta viset får vi väl lära känna varandra lite bättre. Kul!! Ska försöka bita tag i den genast!!



Kraaaam

2009-05-27 @ 09:55:24
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: Lena

Villken kul utmaning, ska väl bli kul att läsa, ska jag kanske berätta lite hemlisar om Lotta (min dotter) ler hmmmm......

Fina kort du gör, ska precis ta mig an ett konfirmationskort!!!Ha det gott!!!!

2009-05-27 @ 10:36:38
URL: http://hastakvasta-lena50.blogspot.com
Postat av: Lotta/scrapparlotta

Åh självklart antar jag utmaningen.....sånt tycker jag är jäääättekul:) Ska göra det ikväll när barnen förhoppningsvis sover sött:)

(och tro inte på nåt mamma (Lena) säger om mig....det är säkert inte sant...hehe)



Vilket fint kort, fast nä...inte din stil. Men jag tokgillar det ändå, du är en hejare på att färglägga! Snyggt du har gjort på insidan åxå, något jag är kass på. Tycker det är så tråkigt....



Nu får du ha en super-duper-go dag, och ikväll får du kika in och kolla mina små sanningar om mig själv....



Kramiz

2009-05-27 @ 10:41:15
URL: http://www.scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Angelica-Dolliver

Haha - snacka om att man hänger mycket på nätet och kollar in stilar, för det första som poppade upp i mitt huvud när jag såg kortet, INNAN jag läste texten, var faktiskt just "Cyllan..." Och sen tänkte jag "näää, hade det varit Cyllan så skulle det varit ett tingtura-motiv.." skrattar



Men kortet var jättefint, kul att utmana sig själv med en annorlunda stil!

Men du - din LO om dig själv och din "genomskinlighet" - DUBBELVE, OOOOO och DUBBELVE! W O W ! ! !

Så snyggt och vilken effekt du har fått till på den! I'm stunned! Den är grymt vacker tjejen!



Din utmaning är antagen, ska göra den direkt efter bloggrundan!



Ha de bäst!

Kram / Angelica

2009-05-27 @ 18:10:00
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/
Postat av: HelenaN

Himmel vad du står i - det måste ha varit ett av de längsta blogginläggen jag läst ;) Skämt o sido - superfint kort du gjort o din utsikt är fantastisk :) Tack också för besöket på min hemsida - det värmer!

kram

2009-05-27 @ 18:32:20
URL: http://www.helenas-web.nu
Postat av: Cyllan

(stapplar in efter en heldag vid pysselbordet) och finner goa kommentarer i min blogg och så tittar jag in hit och här finns ännu mer kul och oväntat och titta på...

TACKar för Awarden. Ska sätta tänderna i den såå fort jag är klar med alla "måsten" (CC-utmaningar och din blåå utmaning)...mer orkar inte hjärnan hålla rätt på just nu hihii (hojtar till när jag gjort den klar så du kan titta inom och läsa lite sanningar om mig - men en del saker har vi gemensamt såg jag på din lista: Filmer med vampyrer - gillar jag me och är me en ensamvarg)

Oj och va.. (blev förvånad)...kul att du gjort ett kort med inspiration ifrån MIG och mina alster...SNYGGT! Även om det kändes ovant att se min stil/den enklare stilen på ett av dina alster så tycker jag att du fixade det kanon (vet att det är attans svårt att göra saker som inte är ens egen stil

Ha det gott

Kraaamen C

2009-05-27 @ 19:06:13
URL: http://h-zon.blogspot.com
Postat av: Linda Horn

Vaddå romantiskt i lime-grönt???? Jag har ju inte ens nåt papper eller dekorationer i lime-grönt..... Hur skulle det gå till???? Jaja, pysselpengen är slut för denna månaden redan, men eftersom maken älskar grönt, kanske det går att flirta lite med honom?! ;-) Vi får se hur det går, jag hoppas jag får lite tid på mig med den utmaningen......



Förresten!! Något annat som min make älskar är "Less is more". Så nu du tjejen!! Nu utmanar jag dig!! Du ska göra ett "Less is more" kort i en färg du normalt inte scrappar i!!! Hihihi.....



Kraaaaam

2009-05-27 @ 19:25:10
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: Anneli

Vilket härligt kort..säger som ovanstående så duktigt du är på färglägga ,,, super snyggt



Kul utmaning! Så fick jag se mitt namn,, din rackare jag som har så svårt att skriva,,

ska försöka ta tag i detta :-))!!



Ha en super super skön kväll, men du sitter väl vid scrapbordet skapar ännu fler snygga alster :-))))

Krammmmmmmmmmmmmm Anneli

2009-05-27 @ 21:21:09
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: ElinÅ

Tack för söta kommentaren i min blogg, blir såå glad!

Svart, gult och rött blev läckert ihop, lite grabbigt. Gillar cirkeln som ger fokus till motivet. Kul med dubbla pärmar, det är ju lika snyggt på insidan som utsidan!

Kram

2009-05-28 @ 01:42:08
URL: http://www.elinsscrapblog.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

Hej Sötis!

VIlket fint kort till Östen! Han kommer bli så nöjd!! Speciellt när han fått sina favvofärger samlade på ett och samma kort! =D

Å vilken rolig läsning!! Hemsk människa?? Nä nä! Inte du inte! =)

Såna där "sannings"-utmaningar har jag gjort ett par gånger också..kommer knappt på flera nu! ;P

Kramisar!

2009-05-28 @ 09:23:13
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Så fint!

Väldigt oYoliskt ;o)Vad är det du "spacklar" med som du skriver i inlägget under? Det blir ju så snyggt, även om jag själv inte är så mycket för att "kladda". Får tillräckligt nu när jag målar hus...;-)

Hoppas allt är bra med dig!

Kram

2009-05-28 @ 09:27:43
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Marie/bat3

Maskros tips! Hetta upp vatten i tekokare och häll det heta vattnet över dem,hela planta med rot och allt dör...

2009-05-29 @ 19:57:13
URL: http://bat3.nu/marie
Postat av: Marja

Plockar med mig awarden måste bara tänka på vilka sanningar som jag ska skriva ned

Kram Marja

2009-05-29 @ 23:04:33
URL: http://marjasverkstad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0