Vilka utmaningar jag fått, här kommer resultatet tjejer!

Hej hej

Tack alla ni goa som lämnar så söta meddelanden till mig.
Jag blir så glad när ni uppskattar det jag skapar!
:D
*yiihaaa*

Så visst, som ni ser har jag ju haft fullt upp med att skapa tavlor på löpande band de senaste.
Men med scrapp och kortmakeri har det varit sämre tyvärr.
Ja, och då allt såg som mörkast ut, fick jag dessa två underbara utmaningar från två goa pysselvänner.
Så under en längre tid har dessa fått gro i skallen på mig och nu är alstrena färdiga.

***

Jag börjar med min svampiga utmaning! :P



Som
Pysselhanna
 gav mig för ett tag sedan.
Visst är bilden härlig och grymt inspirerande.
:D

Så inspirerad av svamparnas skivighet och brunvita effekt kom denna LO
på min kissa Citrus till.
Visst är hon för söt min lilla kissemissa!?



Här är hon inte gammal, bara några månader.
Busig, men lite reserverad för alla spännande leksaker som matte o husse lockar med!
:D



Här är den delen jag inspirerats mest av från bilden.
Det är tygremsor infägarde i brunt.
Sedan har jag knycklat och skrynklat för att få fram svamparnas skiviga effekt.
Jag tyckte resultatet av det blev riktigt läckert.



Mycket blommor och denna romantiska chippis fick bli dekoration .



Härligt med mycket blommor och blad i våriga tider.
Bradzen tillhör favoriterna - jag bara älskar dessa halvpärlor.
Å så fick jag också använt dessa små söta bradz-blommor som länge legat och väntat på rätt projekt!



Dessa underbara blommor med pälsigt garn är det
Anneli
min kära vän som inspirerat mig med.



Cracklepaint och kaiser halvpärlor fick stå som fotomatta längs med två sidor.
Lagom men ändå dekorativt.

***

Nästa Alster är en mycket vårig tavla.
Ganska enkel och ren i sin stil. Men då tanken är att min mamma ska få den, så är det också den stil som passar bäst i hennes hem. Hon älskar grönt, tulpaner och vitt - så bättre kan det ju inte bli!

Tavlan kom till genom Cyllans underbara utmaning!
Tack vännen - den satte verkligen fnurr på skaparlusten!
:D

Här är hennes utmaningsbild.



och här kommer tavlan...



Ja å ni kan säkert gissa vad som är inspirerat av vad.
Grädden är de vita smirlsen.
Pärlan och tulpanen såklart!
:D



Tulpanen har jag ritat upp på vitt papper, klippt ur delarna och inkat dem.
Det sista tog jag akrylfärg och drog på med pensel för lite mer effekt.



Mycfket lager på lager, 3D-kuddar och krullade pappers kanter.



Här är den lilla pärlan som är knuten kring en bit tyll.



Å som tidigare, mycket strukturer och färgkladd.
Jag gillar att canvasduken lyser igenom på de flesta ställen.
Det ger nästan ett transperant känsla när solen träffar den.

***

VILL HA VILL HA VILL HA VILL HA

Ja, så fort lönen tjoffar in på kontot ska jag totalfrossa bland dessa läckra blommor.
Det klart snyggaste och mest lockande jag sett på mycket länge...

 



Alla dessa underbara blommor finns i massor av olika färger och ni hitter dem hos:
Magdas

Jag vill också ha dessa godingar:

 




Dessa stämplar med fler hittar du hos
Hobby & Hantverk

***

Så det var allt för idag.
Men fler LO:er har jag på lager, så håll utkik, det kommer mera!
hihi

***

Glöm inte heller bort min
UTLOTTNING!
som fortfarande pågår i det inlägget!
OBS! Du måste skriva kommentaren och följa reglerna för utlottningen i just det inlägget.



Så skynda
 DIT
för att ta dig en lott,
för vem vill missa allt detta goda?!
Ni har fram till den 29/3 på er.

***

Så kram på er alla så ses vi snart igen!
Här får ni en liten sneakypeak på kommande alster:



Kram kram kram på er så länge
&
se till att verkligen njuta i vårsolen.

Kraaaaaam


Kommentarer
Postat av: Shea

Tulpan tavlan är supersnygg! Me like :)

2009-03-23 @ 15:19:34
URL: http://sheaskortmakeri.blogspot.com
Postat av: Cyllan

Wow så häftig tavlan blev som du gjort efter min utmaning. Av någon konstig anledning blir jag sugen på en semla när jag ser den...hihi Härliga färger och vilka härliga swirls.

Altret jag ska göra av din utmaing står och väntar på att min energinivå och skaparlust ska hoppa upp ett par hack. Jag hojtar när den är klar och finns för beskådning.

Ha det gott tjejen och må din skapar glädje hålla i sig för det är en fröjd för ögonen att titta in in din blogg och mumma för själen.

Kramen C

2009-03-23 @ 17:17:54
Postat av: Lotta

Åh, så vackert. Men jag är inte förvånad,har ju sett dina tidigare vackra alster. Måste säga att jag verkligen längtar efter att få tag på dabbers och craklepaint ( om plånboken vore lite större), för jag blir så sugen på att testa dem när jag ser det du skapar.

2009-03-23 @ 22:38:10
URL: http://loppipop.blogg.se/
Postat av: Bollebygdsbo

Vilken underbara tavla som din mamma ska få!

Du ger så mycket inspiration, nu vill jag kunna förvalta den också på ett bra sätt.

2009-03-24 @ 09:36:04
URL: http://kreativitetsbloggen.blogspot.com
Postat av: Anneli

Alltid lika kul titta in här man blir så GLAD får så mycket inspiration

Vilken underbar LO på Citrus så söt hon är.. vilka underbar blå ögon. Helt ljuvliga

Håller med dig om blommorna helt underbara, dom får man inskaffa.

Dom har väl inte glömt min lila utmaning jag gav dig för ett tag sedan :-))



Kram Anneli

2009-03-24 @ 10:01:15
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com
Postat av: Maria O

Underbart skapat.

Mycke imponerande.

Du borde ställa ut dina skapelser.



Maria

2009-03-24 @ 10:14:19
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Anneli

Hej hopp igen..

Så du hade glömt min lilla utmaning :-))

Så här löd den ..



************************************************

Nu kommer en….

….en liten utmaning till dig från mejj

gör ett alla hjärtanskort

en fjäder ska sitta med på kortet

du år inte sätta någon hjärta på kortet

du får inte använda något rött



fniss ska bli spännande att se vad du kan koka ihop av detta!!

************************************************



Men eftersom alla hjärtans dag redan har varit så ändrar vi lite på det, du får göra ett påskkort utan fjädrar och höns, tuppar och kycklingar ..... det får inte gå i gult

Så nu får vi se vad du hittar på... :-))





Kramizar Anneli



2009-03-24 @ 11:34:06
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com
Postat av: Linda Horn

Tack snälla rara, för de fina orden om mitt blygsamma skapande du lämnade i min blogg! Vad kul att få se allt du gjort, tänk om man bara vågade hälften så mycket som du?! Härligt, härligt, ska försöka komma ihåg att kika in ofta, så att jag kanske kan komma att våga lite mera i framtiden.



Älskade verkligen både katt-LO:n och tulpantavlan!!!

/Mvh Linda

2009-03-24 @ 15:47:49
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: gittan

Blir fylld av inspiration till min nästa LO :-)

2009-03-27 @ 07:59:46
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-27 @ 08:04:54
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0