Utmaningsdax och lite vårmode i scrapp version...

Hejsan i våryran...

Ja, för det är det då här...
Solen gassar, himlen är klarblå och vinden frisk och bitande...
Alltså sådär underbart hoppfullt som man bara kan känna när sommaren nalkas och det lätta livet kommer åter!
:D

Å våren ger väl inte bara sitt till välmåendet, det ger ju också en hel del boost åt inspirationen...
Så idag tänkte jag visa en liten LO, med inspiration hämtad ur vårens sko mode.
Jag älskar verkligen skor och har en skön samling av pumps och andra fotsliga läckerheter här hemma,
men detta fotot tryckte jag av förra sommaren innan jag å tjejjgänget begav oss i väg på nattliga äventyr.

LO:n är i 8x8
&
tillhör min BOM.



Här har ni min lilla sko-LO!
Snörningen är som sagt inspirerad av alla vårens sandaletter som har remmar, band och snörningar hejvilt.
Tyckte det blev sött med den snurkliga och hjärtliga overlayen.

Men innan detta foto kom till fick jag en oinbjuden gäst med på fotot.
Kolla in denna nyfikna lilla flicka som säkert undrar varför inte hon är scrappad idag.
Fuskigt säg...



"hallå varför är inte lilla söta jag med på den här?"



" Nä det får vi allt ta å ändra på, här ska jag ligga"
Men lugn Scrollan - nästa inlägg så har jag sparat en helt egen LO till dig!
:P

Fast hon lämnade ju små tuffsiga rester på LO:n haha, de syns på vissa foton!



Tjoff så hamnade denna stora blomma mitt i den svart dabbade TH-swirlen.



Två urklippta hjärtan från Overlayset hamnade som en liten diskret dekoration här...



Snörningen.
Jag vek pappersremsor och fäste dem med bradz.
Lämnade kvar så pass med utrymme för att snöret ska kunna dras emellan.



Metallspännet är ju bara för sött...
Å mönsterpappret diggar jag massvis - synd bara att det blev så lite kvar av det när alla dekos har täckt det mesta!

***

Min MODE-Utmaning till er...

Japp nu vill jag se er ute i scrapsverige inspireras av vårens mode och former.

Ni får ta precis vad ni vill i modevärlden, färgerna, formerna, mönstren eller kanske bara ett plagg som ni anser förknippas med våren.


För er som inte vill runt å leta efter fynd, får gärna inspireras av mina nyinköpta sommar sandaletter!






hihi
som för övrigt går väldigt fint i ton med min sko-LO!
:P

VAR MÈ
Ja, å för att vara med räcker det med att skapa - och när ni är färdiga är det bra om ni länkat till er själva så jag kan se resultaten av min lilla mode utmaning!
En liten länk till min blogg får ni gärna tjoffa med.
&
Den som jag anser har gjort en exeptionellt vårig och härlig LO
skickar jag en liten RAK på posten till.

Tänk så spännande, ja, jag hoppas att ni är många som hakar på...

***

&
ni har väl ändå inte missat höstens stora scrapevent?
Dit ska iaf jag med flera och spendera härlig pysseltid tillsammans och också förhoppningsvis få lite scrappat...

Det finns platser kvar,
men som ni vet har ju dessa rykande åtgång
så skynda skynda dit och boka en plats på
Ölands scrappträff!

*

På plats kommer dessa fantastiska inspiratörer att finnas:
Petra/Paradise
Mariante/Hoppetossa

För vem vill inte se dessa duktiga tjejjer dema och visa upp hösten/julens fräckaste nyheter och bjuda på sina alldeles egna hemligeheter för att koka ihop vackra alster!?
&
om jag återfunnit inspirationen till att inspirera kanske också jag bjuder på en liten show..
hihi, men det återstår ju å se som sagt!
:D

VI SES DÄR!

***

Å glöm ej bort
min utlottning
som pågår till o med Lördag,
och då kommer jag också visa upp lite med nyscrappat från Yolis pysselbord.

Kram kram å kram...
//YooRee :P


Kommentarer
Postat av: Cyllan

Fniss...tycker jag känner igen det där med en katt som ska vara me och kolla läget. (Söta katter förresten)

Att du bara kommer på alla detaljer som du smyckar dina härliga LO:s med. Gillar att titta på detaljerade LO:s men får inte till såna själv...fniss.

Ha en bra dag

Kram C

2009-03-26 @ 15:13:41
URL: http://h-zon.blogspot.com
Postat av: Anneli

Dina tavlor är helt underbara jag är såld på den översta, men tjejen, vilken talang som du inte har visat! Superfina!

Men nu tar jag en lott i högen hoppas jag drar rätt lott!!

Vill ju så gärna vinna den blogg candyn vilken godispåse..

Jag har lagt en länk i min blogg…

Du är färdig med min utmaning så spännande det ska bli se opåskiga påskkortet!!

Du vill ha en ny utmaning .. fniss,, vad ska jag hitta på ..

Jo nu du.. jag har kollat in dina söta katter.. du ska måla av bägge två…,, men inte i dessa rätta färger,, skoja till tavlorna,, det enda som får vara med är deras vackra blå ögon. Sen får katterna gå i vilken färg som helst utom deras egen, Sedan får dom gärna be dem lämna ett av sina tassavtryck på tavlan.. Har sett att dom hjälper gärna till … Nu får du lite att bita i fniss,, ska bli spännande se reslutat



10000000000000000000-kramar Anneli



Ps, Super häftig sko-LO

2009-03-26 @ 22:46:14
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com
Postat av: cattis

=) söt katt! Underbara alster och så kreativa! Gillar din stil mycket!

2009-03-27 @ 08:05:40
URL: http://kathis.blogg.se/
Postat av: gittan

söta katten :-)

hmm...jo..de börju gå att diska en alcoinkad burk. får testa :)

2009-03-27 @ 21:34:08
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

Herre jisses!! Jag måste säga det samma..det var urlänge sen jag var inne hos dej..å vad mycket som har hänt här! Du målar ju sjuuuukt fina tavlor!! Helt enastående!! Jag sitter här med hakan på skrivbordskanten å kan inte förmå mej att lägga mej riktigt än...måste titta lite till!

Det ska bli jätteroligt å träffa dej vännen!

Vi vinkade ju åt varandra för ett år sedan så nu tycker jag det är dags å snackas lite också!!! =D

Trevlig helg!!

2009-03-28 @ 00:10:57
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Anneli

Du har en award att hämta hos mig!

Ha en underbar söndag.

Kramar Anneli



2009-03-29 @ 11:04:26
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0