SvenskScrapbooking CC är i full gång...

Hej hej..

Nu är SS:s trevliga CC i gång och jag har redan hunnit med några bidrag.
Inte så många som jag hade hoppats på
men ändå några stycken.



:D

Jag har faktiskt tack vare CC:n
skapat en dubbel LO för första gången på jättelänge.
Det blir ju oftast enkla LO:er nu för tiden.

***

Första LO:n är till Morfens läckra skiss...

Image

Å här är min tolkning.



Detta blev alltså första LO:n till vietnam albumet.
Här besöker vi White desert, ett, jaaa helt makiskt ställe.
Vita sandynor så långt ögat kunde nå,
soluppgång och  total stillhet.



Blommor, skorpion och grungeboard swirl.
Tack hoyagittan för denna lilla läskiga raring! :P
Som tur var stötte vi inte på några riktiga när vi var där.



Effekten runt fotona har jag fått genom att sandpappra...
det blir verkligen sååå snyggt tycker jag.



Blomma å handklippta swirls.
Blir nästan ett hjärta.



Titel och journalingen direkt på fotot.
Det är läckert och jag gör det allt för sällan.

***

När man sätter i hop LO:erna så bildas rubriken
"helt magiskt vackert"

Det var ganska klurigt faktiskt att skapa två LO:er som fristående ska hålla att tävla med.
Både rubrik och upplägg ska ju fungera separat,
men ändå ska de i albumet höra samman.

Skojjigt med utmaning!
SÅKLART!
;P

***

Image

Här är Jejas helt undebrara skiss..
& här är min enkla tolkning av denna...



Lade fotona vid högersidan istället för att de enklare skulle bli balans med den andra LO:n
Visst är det helt underbara foton.
Gillar att alla är suddiga utom Trihn vår guide på denna utflykt.
En supergullig tjej som var en av få som kunde ordentligt med engelska.
:D



Underbar Grungeboard-fjäril full med crackelerings färg.
Mer underbara blommor.

attans att vissa färger av minisrosor tar slut så fort.
En dubbel LO och alla mina ljusbruna rosor var putts väck!
hihi



Underbara Thickers, detta typsnitt är ett av mina stira favoriter,
vill ha fler färger än svart å vit i detta.
Det är elegant utan att bli pråligt, gillar det.



Här kommer en av Yvonnes vackra blommor igen.
Ja, dom kommer ni få se mycket av kan jag lova, för de är ju sååå himla snygga.

Sista grungeboardswirlen förbrukad också!
Snyft, nu måste jag köpa nya - igen, men man får ju med så mycket andra figurer också.
Jag hade velat ha ett paket med bara swirls, för det använder man
ju till nästan allt hela tiden.

***

Japp å så här ser de båda ut tillsammans.



Tycker det blev en fin dubbel.
Dom är iaf enligt mig mycket svårare att få ihop bra.
Men nu när jag har så mycket foton från resan, å många hör ju ihop,
då måste jag tänka dubbelt.

:D

Har ni tips på fina album till vår Vietnam resa?
Ja, då vill jag gärna veta.

***

Snart ska ni få se mitt pysselrum.
Vi har varit på Ikea och inhandlat en hel del.
Men det är fortfarande mycket kvar som inte är bra...
kuligt va!?

***

Kraaaaaaaaaaam
//YooRee


Kommentarer
Postat av: MissGoldie

WOW! Supersnygga båda två! Och helheten blev jättefin!

2009-06-22 @ 12:40:33
URL: http://www.missgoldies.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Åhhh så fint du gjort (som alltid)

Håller med om att det borde finnas bara swirls att köpa, är ju en massa döskallar och annat krafs med som bara blir över =((

Jag skulle göra kort idag till SS men jag fick inte varorna som jag trodde skulle komma idag så jag får vänta tills i morgon, men solen skiner idag så det gör inget.

Ha det gott!

KRAMAR//Y

2009-06-22 @ 14:26:37
URL: http://yvonnesscrapkort.blogspot.com
Postat av: Lena

Helt magisk vackra var dom, man kan riktigt ta in känslan du vill förmedla med dom!!!

Hur bra jobbat som helst, du äger gumman!!!!!

Kraaaam Lena

2009-06-22 @ 16:23:19
URL: http://hastakvasta-lena50.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jäklar så fint!!! Hur bär du dig åt?? Alla dina LOs blir magiska, dina detaljer är grymma och jag gillar hur du alltid får det där slitna stuket som jag bara tokgillar!



Säger som mamma här ovaför säger...DU ÄGER!!!!!!!



Ha det braaaa

Kram

2009-06-22 @ 19:53:12
Postat av: Lotta/scrapparlotta

Oj, skickade visst anonymt innan...hihi...inlägget ovanför är från lilla mig:)

2009-06-22 @ 19:55:51
URL: http://www.scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Linda Horn

Sååååå snyggt!!!! Men vad annars, när det kommer från dig?!?! Superfina LO:s!! Kram

2009-06-22 @ 20:36:27
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: Hoppetossa

Men så har hon scrappat igen......snyyyggt jorran!

Jag har gjort "nåt" som du önskade, finns i min blogg!

Kramen på sej lilla hon

2009-06-22 @ 22:45:46
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0