Min tjejjiga RAK-bok & en grabbig tävlingsLO

Hejsan...

Ja.aaaa
hur hinner jag?
Jag vet faktiskt inte, men att vara grymt effektiv i allt jag gör
brukar vara en sådan sak som gör att jag hinner med så himlans mycket jämt.

Är som en stormvind.
Varav mitt goá efternamn passar så fint.
Svisch säger det!

:P

Nä, men just nu så skapar jag i en väldig fart.
Funderar inte så mycket utan bara gör.
Bloggandet går på rutin och ett inlägg är färdigt i ett smack!

:D

Haha...

***

Nej men på riktigt så har jag ju inga barn att ta hand om.
En sambo som har sina egna hobbys att pyssla med, så vi har å göra båda två.
Jag, jobbar ju heltid, men däremot med väldigt oregelbundna tider,
vilket gör att jag kan vara ledig ganska många dagar i rad,
eller har förmiddagarna fria till pyssel mm.

***

Så idag ska jag visa ett alster som jag inte alls är nöjd med.
Men som tanken och innehållet är så skojjigt att jag älskar den ändå!



Vet inte vad det är jag inte gillar,
men den känns grillig och rörig på något vis.
Ändå är det strikta linjer mm.

eller så är det färgerna??
För mycket av det goda kanske??

Jaja...
Vad gör det om huuundra år?



Litet embossat hjärta, blommor, sandpapprad pappersremsa mm.



Hänglar & stänglar av den äldre modellen.
Visst är hon söt.
Skylten är också från H&S.



Vit akrylfärg.
Stämplat med Tingturas stämplar.
Min nya favvo är hjärtat som rinner!
Ääälskar den...

***

Så vad är en RAK-bok då?

Jo, det är en bok full med adresser till er pysseltjejjer.
Alla som på något vis lämnat sin adress till mig finns med,
ja, jag har iaf. försökt att få med alla.

Slumpvis ur denna, eller utvalt,
kan jag ta en adress och skicka en liten RAK till den personen.

En RAK är:
Random Act of Kindness.
Alltså en slumpmässig handling av godhet.
Man skickar en liten gåva eller ett litet kort eller vad som,
bara för att vara snäll...

:D

BRA VA!!?

***



 

Första RAK:en är redan på väg.
Någon av er som givit mig eran adress det senaste
kommer att få denna tag tillsammans med ett litet
scrapkit på posten snart!

Spännande va!

***

Nu till min LO.
Är en sida till min sambos album jag gör lite undan för undan.
Här är han med sina två snygga bröder.

LayOuten är ett bidrag till
Tingturas Juni skiss.


skissv22
En enkel skiss men trevlig skiss.
Jag vred den ett halvt varv för att den skulle passa mig bättre.



Gråa toner fick denna gå i.
Grabbigt men ändå sött tycker jag.



Blommor i flera lager och lite blingswirls.



Uppe i högra hörnet har jag stämplat cirklar och lite färg-rinn.
Mer blommor och bling.



Syns inte så tydligt, men bakom bokstäverna är TH:s masker.
Jag lade dem på mönsterpappret, sprayade med minimisten och fick en ganska
liten men ändå fräck effekt av det.

Syns mer i verkligeheten än på bild.



Denna del är väl egentligen inte med på skissen,
men var nästan ett måste för att få balans i LO:n.

***

Detta var allt för idag.
Hoppas vi ses snart igen!

Å tack alla ni söta för alla undebrara små kommentarer!
Jag blir lika glad varje gång!
Ni betyder så mycket!

***

Kraaaaaaaaaaaam
//YooRee


Kommentarer
Postat av: gittan

godmorgon :)

boken blev hur fin som helst (skulle va den lila färgen då), skratt

Så sitter vi där då i RAK boken och snurran :)

sötispojkar har du lyckats få åxå.

Vetdu mitt i allt jobb med snurran kom jag på ett utseende på en ny LO. Visst e de konstigt. vissa dagar/veckor är allt still och andra bara det rasslar till....

kram

2009-06-09 @ 06:52:24
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Postat av: Maiden

Ja jag säger då det, du kan ju scrappa "killigt" åxå... ;-) Jag älskar hur du liksom öser på! Jag håller faktiskt på med ett litet "yoree-inspirerat" alster där jag försöker köra på bara...

Ha det bäst, kram

2009-06-09 @ 06:56:59
URL: http://maidens.blogg.se/
Postat av: Karin/essmo

Jag gillar RAK-boken, tycker den är fin.. coolt med Tingturastämplarna i bakgrunden..

Layouten är riktigt snygg! (å jaaa, vilka godingar!)hihihi.. Sååå många fina detaljer å välgjord! Me lajk! =)

Ha det så bra!

kram kram!

2009-06-09 @ 08:16:58
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Cathrine/caca

Gillar dina layouter jättemycket! Lagom "grabbigt".Det är så svårt att få till det så det blir bra, men du lyckas verkligen.

2009-06-09 @ 12:51:09
URL: http://cacaspyssel.wordpress.com/
Postat av: Linda Horn

Som vanligt superfina grejer... tycker du ska vara jättenöjd med RAK-boken. Kul idé förresten, den ska jag fundera lite på. Har du förresten sett min lilla utmaning? Kommenterade inlägget före deco-utmaningen, för det var så många kommentarer där att jag tänkte att du inte skulle se den. Men kanske har du lycktas missa den ändå? Jag tänkte grått när jag skrev kommentaren, men nu har du ju skapat i grått, såå då får du väl ta något annat då. Jag håller på med det vita kortet, det första blev bara inte tillräckligt bra. Återkommer.....



Kraaaaam

2009-06-09 @ 13:51:20
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: Cyllan

Tur jag tittar inom ändå för hos mig ligger det förra inlägget och skyltar...hihihi.

Vilken kul bok du skapat. Ååå jag gillar verkligen de där äldre hÄnglarna.

Snygg kill-LO du fått till av Kickis skiss.

Ha det gott

Kraaam C

2009-06-09 @ 16:02:43
URL: http://h-zon.blogspot.com
Postat av: Christine

Det var ett tag sedan men tittar gärna in här och ser hela tiden bara en massa helt underbara saker.

Kram

Christine

2009-06-09 @ 17:09:31
URL: http://christinereinhold.blogspot.com
Postat av: Carola

Vad otroligt fina saker du gör. Otroligt inspirerande att titta in och se dina vackra alster

2009-06-09 @ 18:49:46
URL: http://www.carolasbod.blogspot.com
Postat av: Anneli

Hallojjjjj tjejen nu är utmaningen klar,ligger i bloggen :-)))



Vilken härlig RAK-bok mycket kul idé, layouten är riktigt kanon bra!



Krammmmmmmmmmm Cropkakan

2009-06-09 @ 20:24:27
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Malin

Å vad mycket fint du har gjort!! Jag kan inte förstå att du inte är nöjd med den fina boken! Men det är oftast så...jag är sällan nöjd med mina egna grejer ;P



ha en härlig kväll!



Kram!

2009-06-09 @ 21:11:40
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: emma&evelina

hej! svara gärna på dagens ; vem bär den bäst? & dagens fråga :)

ha en bra kväll :)

ps; väldigt fint det du gjort!

2009-06-09 @ 21:16:28
URL: http://eemmaoeveliinaa.blogg.se/
Postat av: Anita/AniLia

Hej vännen, du kanske undrar vart jag tagit vägen? Jodå, jag är här och kollar varje dag!

Vad du skapar!!!! Helt fantastiskt! Jag är stum av beundran.

Kraaaaaam

2009-06-09 @ 22:07:32
URL: http://anilisblogg.blogspot.com
Postat av: sari

vilken vacker RAK bok!!! Tycker den lilla hängeln är så söööt...=) Din lo är oxå kanon snygg!! Massa underbara detaljer att titta på!! Ha det gott tjejen!! Kraaaaaam

2009-06-10 @ 08:19:35
URL: http://sari-sariscrads.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0