30 + 25 = megapartajj & ännu mer KAOS!

Hejsan svejsan...

Min Sambos bror fyller 30 och hans sambo 25.
Så på Lördag ska vi storfira detta...

:D

Självklart har jag gjort kort till dem
och passade då också på att göra en rolig utmaning jag fått av
ScrapLinda.

Hennes utmaning var att skapa ett kort med
Paper Piecing.
En teknik jag aldrig skapat med så det var jätteskoj.
Egentligen skulle kortet vara monokromatisk också i en färg jag sällan använder.
Med jag hoppade faktisk det denna gången!
hihi du får skälla på mig Linda!

Här är första kortet som är till Frida.



Blev ett rosa kort i tjejj tjejjig anda.

Paper piecing är för den som inte vet:
Att göra figurer och mönster med hjälp av pappersbitar.

Detta är alltså INTE ett stämpelmotiv
utan min alldeles egna handmålade modell.
Ser ju lätt ut så här i efterhand.
Men det tog mig säkert en hel dag att göra just dessa två kort.
Blev inte nöjd, gjorde om, tänkte fel mm mm...
haha men skojj var det för visst blir det läckert!



Här ser ni henne lite närmare.
Ansiktet är en del, håret en, klänningen en och armarna en + benen en egen del också.
Över det satte jag rosetter i hår och midja.
:D



Blommor och minirosor tillsammans med "ticket to fun" stämpeln.



Banden köpte jag av en tjej på SS
även dessa små söta charms!
Tack Hoyagittan för de oootroligt söta charmsen -
super duper byte vi gjorde tycker jag!

På insidan ser det ut så här:



***

Nästa kort är till Lennie...
Hans kort får ett lite mer humoristiskt tema.

Lennie har verkligen barnet kvar i sig,
en härlig egenskap som jag älskar hos honom.
Alltid glimten i ögot och busig som få.
:D



Så hans kort blev på detta vis med texten:

"Lennie 30, men för oss blir du aldrig en dag över 10:o"

hihi för visst hade man kunnat ge detta kort till någon som fyllde 10 lika gärna!



Här har ni grabben igen.
Å det var tusen gånger svårare att göra en kille tro det eller ej.
Det svåra är att få den att se ut som en man,
är ju lättare att göra söt en manlig.

Men till detta gick det ju fin fint ändå!

***

Så har jag fått ännu en helt uuuunderbar KAOS!
Wow säger jag bara!
*skuttar å hoppar, samtidigt som hakan bara hänger ner till knäna*
;P

TACK underbara Yvonne!



Så här löd hennes supersöta nominering!

Det svarta kortet går till en verklig konstnär
som verkar ha hur mycket energi och kreativitet som helst.
Hon gör helt underbara LO:n,kort,tavlor och mycket annat.

Å det skojjigaste av allt är att det var just den KAOS:en
jag fastnade för allra mest när jag var inne å kikade hos henne härom dagen.



Kolla så häftigt, har aldrig sett krymplast i verkligheten
men wow så läckert det är.
Måste provas!

***

Ja, då var det åter till att nominera tre nya.
Jii så svårt det är... men oj så skojj...

hmmm...

ni som denna gången får varsin blir:

Hegu
En supergullig tjej som skapar
med mycket färg och har en ganska stilren stil.
;D Något jag älskar att inspireras av, då jag ofta öser på ganska mycket själv.
Har ett underbart sinne för detaljer och ger alltid sina alster det lilla extra
som får en att tappa andan!

Eyovine
En helt fantastisk tjej som skapar helt underbara alster.
Sprider massor med skaparglädje omkring sig.
Älskar hennes murriga alster med mycket blommor, spets och
annat skojj. Men hon skapar i färg och naket också!
Kanske älskar jag hennes saker så därför att jag kan känna igen mig
lite i hennes skapande!?

SannaF
Oj oj oj en sådan tjej detta med...
Tokigt snygga alster med härliga detaljer och otroligt välarbetade.
Hon fotar som en gudinna och har alltid enligt mig
helt perfekta foton. Inte som en annan! :P
Underbart, underbart!

ps. maila mig era adresser tjejjer...
så kommer snart små KAOS:er på posten!

Hur KAOS:erna ser ut får ni se nästa gång!
Å HÄR kan ni läsa mer om KAOS!

***

ps. nu är alla deko-kiten postade.

Kraaaaaaaaaam
//YooRee


Kommentarer
Postat av: Kicki

Åhh så många fina kort! Va duktig du är på paper piecing!! :0)

Kram kicki

2009-06-12 @ 11:07:16
URL: http://kickansblogg.blogspot.com
Postat av: Clinen

WOW! Vilka snygga figurer! Tänk om man kunde rita på det viset! Jag blir helt avundsjuk på dina talanger ibland alltså. Kram /Clinen

2009-06-12 @ 11:55:11
URL: http://clinen.blogg.se/
Postat av: Maiden

Superhäftigt! Jag har heller aldrig testat paper piecing... det verkar ta tid! Men jag är en långsam-scrappare så det kanske passar mig!?

Ha en riktigt trevlig helg!

Ps. Jag ska snart städa upp i mitt krypin... hi hi

Kram

2009-06-12 @ 12:23:23
URL: http://maidens.blogg.se/
Postat av: eyovine

Åh, tack gulle du =).... ska försöka hinna med denna också.. min fjärde ;)... tokstolt å glad =)



Kramiz Maja

2009-06-12 @ 12:45:54
URL: http://stokk-eyovine.blogspot.com
Postat av: Lisbet

URSNYGGT som vanligt. Din näsa för färg och form är underbar.

2009-06-12 @ 13:58:27
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Anneli

WOW! Vilka snygga figurer! Vad får du allt från du är helt otrolig. Det är lika spännade varje ggr man tittar för att se vad du har hitta på .



ÖNskar dig en super duper skön helg

Krammmmmmmmmmmmmm Anneli

2009-06-12 @ 20:55:45
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Lotta/scrapparlotta

Jag har aldrig själv testat det där med PP, det ser så jäkla pilligt ut......så det är nog inget för mig..Men det är VERKLIGEN nåt för dig!! Shit så läckra.....galet läckert!!



Kul att det dimper ner små KAOS i din brevlåda... :)



Jag har testat lite smått med din filt.....funkar så där kan jag säga...det blir så skarpt precis när jag har tagit ny färg, och sen försvinner det fort så jag får ta nytt igen....och då blir det en fläck som blir jätteskarp igen...Men det är väl lite övning som gäller, sen skulle jag väl satsa på verktyget som man egentligen ska ha.....



Ha det kul på partyt!!!



Kram

2009-06-12 @ 21:53:51
URL: http://www.scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Hegu

Men oj vad rörd jag blir när jag läser det du har skrivit om mig! Tack snälla du!!



Som vanligt blir man alldeles häpen när man går in på din blogg...du kan visst allt och gör det sååå snyggt!:D Dina PP figurer är så läckra!



Trevlig helg!

Kram!

Helen

2009-06-12 @ 22:52:51
URL: http://helenskreativarum.blogspot.com
Postat av: Lena

WOW, som vanligt visar du helt unika alster, jättefina, det märks att du verkligen brinner för detta!!!!

Får man lifta dom figurerna???

Jag ritar ju lite på egen hand, och dom var ju för läckra :)

Kram Lena

2009-06-13 @ 08:15:29
URL: http://hastakvasta-lena50.blogspot.com
Postat av: Cattis

Urgulliga kort! ♥

2009-06-13 @ 10:31:03
URL: http://kathis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0