Scrappfrossa No 2 - å Stora Semestertävlingen!

Hej igen...

Här kommer en liten hälsning från ett underbart Vietnam
och lite mer scrapinspiration såklart!

Men först ska ni få se hur jobbigt jag har det med alla aventyr som jag upplever har i vietnam!
For ja oj oj sa mycket spannande jag redan hunnit med om!
:D



Efter nagra hektiska dagar i Saigon ar vi har pa vag till muine beach... mmm strand, palmer och paradiset jamfort med ett dammigt stressigt och mycket bullrigt Saigon!

Denna vild visar lite av alla mopeder som vimmlar runt... men nej, det gar inte att beskriva hur kaotiska gatorna ar! Saker hundrtals moppar utan endaste trafikregel vid varje trafikljus... ostoppligt och outtomligt!!
Pjuuhhh...



ps. observera elledningarna ocksa!
hahaha

Men i Saigon gjorde vi ocksa tva utflykter.
En till tunnlandskapet och krigsminnen fran vietnamkriget
samt en tur till mekong deltat.



Grabbarna provade att krypa i tunnlarna, ett system som finns i milslanga leder runtom i vietnams sodra delar.
Har ar en gammal krigsvagn!



Mekong deltat bjod pa ett fantastiskt spektra av natur, kultur och aventyr!



Mycket god mat tycker mina resevanner...
men jag har funnit en ratt som jag gillar... stekta nudlar med gronsaker...
annars njuter jag av alla goda frukter...



Mycket shopping saklart...
Fast jag har bara inhadlad nagra saker, men de andra har shoppat en heldel...
Kolla in denna coola marknad...



Men som sagt nu ar vi i munie...
Paradiset och det ar sa vackert... vi har varit pa ytterligare aventyr idag, men dessa bilder ar fortfarande pa kameran sa de far jag visa senare! Men vi har sett oken, floder och mycket mer...
klart basta trippen hittils!

Men har ar iaf. en bild pa var vy fran hotellet!



Kram fran Vietnam...

***

...så åter till brorsans album...
Å för er som är hemma i Sverige kallfrusna och trötta på vintern tror jag att denna LO kan värma gott...

Här myser nämligen jag med Tobbe och syrran Jonna
framför den öppna spisen en kall vinterdag!



En varm och kärleksfylld LO i romantisk stil..
Mycket dekorering och detaljer...



Visst är deta blomster - hjärta läckert...
och temat finner man åter här:



Bokstäverna är i filt thickers, något jag tyckte passade bra till denna varma layout.
Å visst är det snyggt att stansa ut figurer i mönsterpapper som passar bra till sidans övriga design!



Själva stommen till sidan är detta underbara och embossade pappret. Med hjälp av lite chalk har embossingen fått liv.
Åter kommer mönstret fram som också finns på de utstansade hjärtanen
och riv och slit i lager på lager skapar stor effekt...

Så tillsist på denna LO, vil jag visa upp min favorit stans...
denna läckra swirl, som jag med hjälp av kopparskimmrigt papper önskas konnotera till eldflammor.



Visst är den bara för snygg denna swirl...

***

ästa LO är återigen en riktig grabbig en...
Då brorsan alltid älskat vatten - ösa, hälla, söla och leka i det,
var detta tema givet i hans album...



Ja, i detta bad kunde Tobbe sitta lääänge med alla leksaker å drömma sig bort till piratvärldens land.
:D



Gulgröna blommor och bradz är barnsligt och busigt...
Hittade denna läkra chipboardswirl i mina gömmor och färgade in den i turkos dabber..
Den påminner lite om en vattensplash...

:D

Fler stora gröna bradz för att skapa mer 3d-efekt och få mer liv i layoten...



Denna söta groda passar tobbe bra - ja, på allt förutom att grodan är aningen tjockare än honom...
hihi



Jag tyckte dessa sta gliterbokstäver passade grod och vattentemat bra...
sött...

***

Sista LO:n för idag går också i vattnets tema - fast ja, utan vatten då denna gång..
Ja, för när mamma tyckte att det fick vara nog med vattenlek - då fick leken gå på torra land i stället...



Ja här är det piratbus...



Sandpapprat cardstock med vit kärna och sedan rivit pappret..



Silvriga bokstäver och pappersband som tamprep...



Läckra Tim Holtz döskallen är huvud dekoration på sidan...

***

Stora semester tävlingen!
Ja, precis...
under tiden jag är iväg så håller jag också en semestertävling...
Vinsten är en hemlig gåva från Vietnam - spännande va?
Å jag lovar, gåvan kommer absolut vara värd att kämpa lite för...
:D
Det du behöver göra är att klistra in denna i din blogg med länk till mig.
Skriv en hälsning i kommentarsfältet på samtliga inlägg med semestertävlings tema
+ länka till dig själv så att jag vet om att du är med i tävlingen...



Lycka till tjejjer...


***

Det var allt från mig för idag..
fler uppdateringar från Tobbes album och lite fler semesterbilder från Vietnam kommer snart!

Kraaaaaaaaaam
på er alla!


Kommentarer
Postat av: Christine

Men det är ju för härligt att du bloggar fast du är så långt borta (saknar dig så). Vad mycket ni hinner med fast ni åkte inte för så länge sen:)

Väldigt intressant .

Dina LO,s är underbara med fina detaljer.

Kram från en frysen Älg.

Hälsa Robin o de andra med

2009-01-08 @ 12:58:39
URL: http://christinereinhold.blogspot.com
Postat av: Anneli/Cropkakan

Hejjjjjj säger som Christine så kul att du bloggar fast du är så långt bort..

Dom där räkspetsen skulle man vilja smaka på ..så mycket goda ut.. mmmmm..



Härliga LO,s mycket sköna detaljer .. ju mer man tittar ju mer hittar man.. så härligt..



Ha det gott nere i värmen .. här yr snön runt husknuten och det är så kallt .. brrrr



Kram Anneli

2009-01-08 @ 14:54:16
URL: http://anneli.segeson.se
Postat av: Smultronemmi

Åh, vad härligt det ser ut, och det låter som ni har det bra. :) Fina Layouter hade du också att bjuda på. Här ligger snön vit på taken.... ;)

2009-01-08 @ 15:47:17
URL: http://smultronemmi.blogspot.com/
Postat av: Sofia (skberg74)

Ser helt underbart ut i Vietnam, maten och frukten mums.

Din favvo stans är min favvo med den funkar till så mycket.

Njut av semestern!

Kram Sofia

2009-01-08 @ 16:49:27
URL: http://skberg74.blogspot.com
Postat av: Diana/Sayurii

Åh, ni ser ut att ha det alldeles underbart!! NJUT!! Här i Sverige är det, eh, inte varmt..

Och elledningarna är kanske nåt asiatiskt, för så där ser det ut i Thailand också, helgalet!!!!

2009-01-09 @ 11:46:20
URL: http://dagenidag.blogs.se
Postat av: Louise (vbg)

Det är klart att jag vill vara med på din utlottning. Ha en underbar resa och upplev mycket. Kramiz

2009-01-09 @ 13:41:47
URL: http://louisevbg.blogg.se/
Postat av: Puck i Stämpelboden

Underbart,det syns på bilderna att ni saknar oss jättemycket,Östen har ochså kollat o han sa att det syns på ögonen att Robbin saknar sin pappa...hihi

Ha det bäst

Kramar i massor från Mamma/svärmor & Pappa/svärfar

2009-01-09 @ 19:52:53
Postat av: Anita/AniLi

Vadå, liten hälsning? Jag skrollade och skrollade, värsta långa inlägget är det ju och mycket att titta på!

Så kul att vi får vara med på er resa! Har undrat så hur ni har det. Det verkar som att ni får vara med om många härliga upplevelser.

Miss U

2009-01-09 @ 21:29:01
URL: http://anilisblogg.blogspot.com/
Postat av: Bollebygdsbo

Tack för allt du delar med dig av till oss!

Det ser verkligen spännande ut på alla sätt.



Scrap-idéerna du ger är också spännande. ler

2009-01-09 @ 23:52:52
URL: http://bollebygdsbo.blogspot.com
Postat av: Anna

Å vad det verkar som att du har det mysigt! :) Det ser superhärligt ut!

2009-01-10 @ 11:23:41
URL: http://pinglananna.blogspot.com
Postat av: lenislenis

Ni ser ut att ha det underbart! Perfekt årstid att lämna mörka Sverige!

http://lenislenis.blogg.se/2009/january/juletiketter.html

2009-01-10 @ 18:39:34
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Maria O

Värsta långa inlägget. Jag och min familj var nyligen i Paris, så jag kan nog ana hur det är med trafiken.Dock hängde det inga elledningar på det viset.Maten ser huel underbar ut,blir så sugen på all frukt, och de där grillspetten...mums!

Helt underbara utflykter, TACK för att du/ni delar med er av denna helt underbara resa.

Nu ska jag ta och lägga till din tävlingslogga i bloggen.

Ha det fortsatt underbart.



P.s alla LO:n är oxå de i en klass för sig. Lyckliga din bror som ska få/fått? detta otroliga album.



Maria

2009-01-11 @ 11:04:27
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Carina

Maten såg helt sagolik ut!!! Det verkar inte gå någon nöd på er... Och några layouter hinner du också med att visa, många snygga...

2009-01-11 @ 20:30:06
URL: http://cajaba.blogspot.com
Postat av: Carina

Maten såg helt sagolik ut!!! Det verkar inte gå någon nöd på er... Och några layouter hinner du också med att visa, många snygga...

2009-01-11 @ 20:32:24
URL: http://www.cajaba.blogspot.com
Postat av: Anita/AniLi

Något ligger i min blogg och väntar på dig!

2009-01-11 @ 21:49:38
URL: http://anilisblogg.blogspot.com/
Postat av: Betty

Va kul att du delar med dig av din resa. Det ser härligt ut. Lo sarna är färgstarka & underbara som vanligt! Njut av Vietnam och ta hand om varandra!

Kram på dig!

2009-01-12 @ 17:11:36
Postat av: miapia74

Oj så trevligt det ser ut. Min arbetskompis har varit i Vietnamn flera gånger och tyckte det var en fantastisk upplevelse. Ser ut som att ni har det bara bra. Njut av semestern och fortsätt blogga på resan.

2009-01-13 @ 10:02:29
URL: http://miapia74.blogspot.com/
Postat av: maxell

Hahaha elledningar och mopeder utan regler. Vilken nostalgitripp. Tydligen är det samma lika i vissa grannländer. ;)



Härligt ni har det. Å vad ni upplever och lär om historia och allt. Mysigt.



Jag log en del här när jag läste din beskrivning och där ingår även hur du skriver om din brors album. Skoj. Å härliga detaljer att kika på igen. Genomtänka teman. Gillar.

2009-01-14 @ 12:26:19
URL: http://maxellexam.blogspot.com
Postat av: Hoppetossa

Ville bara tala om att jag räknar timmarna snart till du kommer hem!

Njut nu av dt sista å ha en bra flygning hem...kraaaam!

Miss jo massor!

2009-01-15 @ 15:59:27
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/
Postat av: petraso

Pratade med tarja på Arkivet hon hade just varit nere i V så ni åkte npóg nästan om varande´ra... hade gärna byt plats med dig....fast det hade nog inte din sambo gillat få en gamal tant med sig.....

2009-01-15 @ 21:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0