Nya DT-kort för Stämpelboden

Hej igen!

Så underbara är de nya stämplarna - jag vet nästan inte vart jag ska ta vägen. Just nu flyger ideér och kreativa tankar runt i huvudet på mig och håller mig dessutom vaken nätterna långa. Jag vet precis hur kommande kort ska se ut och är frustrerad över att skapandet inte går lika fort som ideérna spruttar. Ändå har jag fått gjort två kort ikväll: ett romatiskt bröllopskort och ett lite alternativt Alla hjärtans dag kort.

Vi börjar med det romantiska! Här har jag använt mig av en ganska enkel bröllopsstämpel som vi från början tänkt som embossing-stämpel. Men som ni vet älskar ju jag att färglägga mina alster så det fick bli så även här - vilket också visade sig vara en bra lösning.

image120

Detta kort har en special-vikning som går över mitten på kortet. I mitten av denna har jag skurit ut en oval, som jag sedan klätt med brunt bling-papper. Basen på kortet är en av alla de underbara metallic-papper som Stämpelboden fått in idag.

image121

Dekorerat med Primas blommor och blad, vilka jag också strött lite glitter över - blev tillsammans med sugerkoated bradz en härlig mix av lyx och romantik. Därefter hängde jag en söt liten klocka i silver - som gemensamt med blommorna förhöjde 3D-känslan och påminner om kyrkklockorna vid ett bröllop.

image122

Såhär ser det ut när man öppnar kortet. Texten har jag stansat ut i CB:n och typsnittet är Hippie chick.Visst är brudparet gulligt och dessutom glittrar dom.



Här kommer några av de stämplar som ingår i ett kit som Stämpelboden släpper nu i veckan. Kitet består av ett antal olika skyltar som går att kombinera på valfritt sätt. Här har jag valt att spika fast dem rätt på pinnen. På översta skylten har jag stämplat med en text-stämpel de har, och på den undre har jag stämplat med Stämpelbodens text-hjärta. Jag tycker själv att det blev kanonfint att sätta just den texten på.

image123

På detta kort har jag låtit just skyltarna få bli huvud motivet och anser också att det inte måste vara så mycket mer än det. Om ni vill se hur Stamparina använt sig av samma serie av stämplar kan ni kika in i Stämpelbodens blogg och få mer inspiration där.

image124

Visst  är skyltarna häftiga! Spindeln som ni ser i bakgrunden ingår inte i kittet, men är också en av deras nya stämplar och för mig kommer den vara otroligt användbar. hihi, detta trots att jag egentligen har lite av en spindelfobi. :D

Missa inte heller den tävling som just nu pågår i Stämpelbodens blogg. Det är jättefina priser och utmanande skiss.

//Jorie

Kommentarer
Postat av: Anita

Åh, vilka fina kort och inte lika någon annans. Så produktiv du är, det bara poppar upp alster efter alster här på bloggen, det är en fröjd att titta in här.
See you soon, kraaam.

2008-02-14 @ 22:51:23
URL: http://anili.blogg.se
Postat av: Lillemor

Åh, så roligt att få titta in "Hemma hos" dig och se din fina pysselvrå! Vilken smart ide med skyltstämpeln, hm...tack för din inspiration!
Lillemor

2008-02-16 @ 07:54:20
URL: http://www.lillemore.blogg.se
Postat av: Betty

Härliga kort, gillar din stil mycket. Tack för inspiration.

2008-02-16 @ 12:17:58
Postat av: carina

Åååå vilka underbara kort, jag är djupt imponerad!!! tack för inspirationen!

2008-02-20 @ 15:30:46
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: terese

*kikar in* och måste säga wow! vilka underbara kort!!!

2008-02-20 @ 19:10:38
URL: http://skapar.blogspot.com
Postat av: ciiccii

Men så fina kort du gör. Du inspirerar mig.

2008-02-20 @ 21:12:31
URL: http://ciicciiha.blogg.se
Postat av: Ulrika

Jätteläckra cd-fodral! Vilken bra idé! Varning, jag kommer sno den!

De där stämplarna som du skrivit M U S I K på blev otroligt fint! Måste köpa!

Jag är mycket imponerad av ditt fantastiska arbete!

2008-10-06 @ 23:06:50
URL: http://ulrikawandler.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0