Kaxigt & Crazy

Hej igen...

Denna kaxiga LO skapade jag åt min kompis Alex i julklapp. Han är vardagsvis en mycket färgstark och galen person så både papper och dekorationer fick bli detsamma. Tavlan/LO:n har jag haft i huvudet länge och visste i princip hur den skulle bli som färdig - ändå överraskades jag över hur bra det blev. Den lilla apan bytte jag med en tjej på en Pyssel-träff och var givetvis överlycklig då jag sökt just en apa till denna LO länge. Vi kallade nämligen Alex för Abu när vi var yngre. Abu passar i många bemärkelser in på Alex - sprallig, söt, galen, kaxig och en stört skön filur.

image110

Hur snygg är han inte?? Silkeshud och världens coolaste brillor. Alex blir alltid lika läcker på alla foton man trycker av!! Damiyan är Alexanders adoptivnamn, som vi vänner använder oss av. Clearbokstäverna dabbade jag lite i lkanterna för att de inte skulle försvinna in i bilden helt, men ändå bibehålla sin transperanta effekt. Tyvärr försvinner känslan något här på fotot och är mycket häftigare i verkligheten.

image111

Visst är den lilla apan numera döpt till Abu så söt söt! Strax ovanför sitter en gnuggis där det står: A little attitude never hurt anyone..Gillar också de vilda papprena från Basic Grey och visste att dessa skulle bli något häftigt till Alex från första stund jag såg dem.

image109

Väldekorerad med filtband, knappar från MM, thickers och dabbade droppar med en utstansad stjärna i foam därpå, samt små stansade aliens i glada färger.


Kommentarer
Postat av: Betty

Underbar Lo. Så härligt med mycket färger.
Kram

2008-02-12 @ 07:28:14
Postat av: Anita

Vilken sprudlande härlig LO !! Fattar inte hur du får till det så läckert. Är det en canvas eller vad det nu heter?
Anita

2008-02-12 @ 19:43:51
URL: http://anili.blogg.se
Postat av: Puck

Fantastiskt jobb som vanligt,du överträffar dig själv,det måste vara tröttsamt att vara så duktig,tur att man inte är så duktig...så det så

2008-02-15 @ 00:08:15
Postat av: Ninni

Jag hoppade runt på scrappiz och hamnade sen hos dig. Massor av fint här, men den här LO:n är nog snyggast ändå! Kanon-mega-super-duper-ultra-fin helt enkelt! :-D

2008-05-31 @ 02:41:24
URL: http://ninnispyssleri.blogspot.com/
Postat av: wildärtan

Åh - vad galet crazy och snyggt!!! Störtskön LO!

2008-09-27 @ 10:40:37
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0