Grabbigt sjöbus, ett kort till mamma & ett STORT tack till hÄngla-Marie

Hej hej!

TACK
alla ni underbara som besöker, tittar in
och lämnar så söta meddelanden till mig  - jag blir sååå otroligt glá!
Ni betyder så mycket och får mig verkligen att bara vilja skapa mer, mer mer....

***

Min mamma fyllde år nu första maj.
Så ett gulligt kort med en gullig kisse fick det bli.
Mamma ääälskar katter precis som jag, så temat var givet!



Röda toner, söta PennyBlack-kissen och Spellbinders cirklar.
Mycket blommor, spets och denna söööta grattis-stämpel
som jag faktiskt inte minns vem som gjort.



Tagen går att dra ut.
På den står denna söööta text.
Den har jag köpt förra året bara för att ha till mamma.
Kanske lite tråkigt med samma text så ofta, men den är ju som gjord för henna!



Visst är den fin texten.
Jag tror att det är Reprint.




Banden satte jag i cirkeln...



Prickar på cirklarna, rosblad och snurrade rosskaft...



Inne i kortet gjorde jag såhär.
Texten är en specialstämpel med mitt å Robbins namn!
:D
Visst är den vacker..

***

I dag vill jag visa er denna grabbiga LO:n som jag hoppas
kommer inspirera er till lite grabbigt pyssel där hemma...

Denna är till en tävling på
Scrap-Ateljen.

Denna tävling pågår tom. 7/5 -09 så än har ni tid att vara med om ni vill!

April 2009.jpg

Älskade skissen så fort jag såg den - och visste med en gång vilka papper och foton jag skulle använda!
Men skam den som tror att något är enkelt bara för att man blir förälskad!
Jag fick verkligen vrida å vända för att få med allt jag ville få med,
och dessutom följa skissen så gott det gick.

Visst det blev inte precis efter skissen, men visst ser man tydligt att jag
inspirerats av denna!?

Här har ni resultatet!



Älskar detta fotot på min sambo och hans bästa barndomsvän...
De har så mkt roligt tillsammans och speciellt när det gäller saker med motorer i...
:P

Förra sommaren var det vattenskoter och wakeboard för hela slanten...



Skissade upp och klippte ut dessa vågor..
Målade stygn, chalkade och gjorde vattendroppar med krackeleringslack.
Blev fint faktiskt - fast jag var bra skeptisk till dessa länge! 



Blommor från Magdas.
Clearbottoms klädda med samma papper som ni ser i bakgrunden.
Kul när samma detaljer går igen på flera ställen!



Thickers bokstäverna Rainboots tyckte jag passade bra till detta projekt..
Det var verkligen svårt att hitta på en bra rubrik till denna...
Det var nästan det som tog allra längst tid..

Ja, å här ser ni också pilen, omvänt håll fick det bli...

***

Så vill jag skänka
ett STOOORT TACK till
hÄngla-Marie
som gav mig dessa underbara stämplar...
Kan inte nog uppskatta dessa skönheter och jag ska försöka pyssla kort så snart jag får tid!



Kanske inte just dessa, men hennes övriga och hetl bedårande söta motiv hittar du
HÄR!


***

Håll nu tummarna för mig tjejjer...
Det hade varit så kul att få vinna något, någon gång iaf.
Men har man tur i kärlek får man väl vara nöjd med det!
hihihi
:D

***

Massor av Kramar
//YooRee


Kommentarer
Postat av: Cyllan

Vilket härligt kort du skapat till din mamma (hoppas hon blev glad) och snygg grabbig-LO me

Som vanligt många goa detaljer och titta läänge på

Ha det gott

Kraaam C

2009-05-03 @ 21:28:25
URL: http://h-zon.blogspot.com
Postat av: Lotta/scrapparlotta

Åh...kortet är ju helt underbart! Att man kan få med så många detaljer på ett kort;) Riktigt snyggt!

Å jag tycker det är sååå svårt att göra grabbiga alster, kort som LOs....Men du har banne i mig lyckats!! Så snyggt med vågorna och det är verkligen grabbiga färger.....Jag tokgillar den!



Hoppas du vinner:) (nu när inte jag är med så...hehehehe)

Kram

2009-05-03 @ 21:29:48
URL: http://scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Kari

Nydelig kort! Har nettopp funnet fram til bloggen din og kommer gjerne tilbake.



Kari :-)

2009-05-03 @ 21:36:05
Postat av: Sunblizz

Åh din mamma måste ha blivit så glad för det fina kortet!!!!!!!! Det är så härligt att besöka din blogg, du riktigt sprider positiva strålar med skaparglädje!!!



De där hÄnglarna är bara så söta!!! Visst är de precis utkomna?



Må Väl!! Stor kram, Sara

2009-05-03 @ 21:50:25
URL: http://sunblizz.blogspot.com
Postat av: Jennie

Vilket underbart kort du gjort till din mamma. Helt fantastiskt fint.

2009-05-03 @ 22:13:44
URL: http://deleelsias.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Men så super läckert kort du har gjort till din mamma

Så snyggt i rött och den söta kattstämpeln, så mycket underbara detaljer man hittar på kortet, . Blev helt frälst i kortet , super snyggt.



Vilken LO,, kanon snygg.. så snyggt med dropparna,, så läckert,,, den vinner du med... lovar....:-)))))



hÄnglarna är ju bara så söta, ska bli så kul när du rockar loss med dem.. det ser jag fram imot

Krammmmmmmmmmmmmmmmmmmm Anneli

2009-05-03 @ 22:18:54
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: karin/essmo

Ooooooo! Vilket underbart kort! Helt fantastiskt fina detaljer & läckra färger! Såå fint!!

Layouten är helt kalasfin oxå, fiffigt med vågorna, tyckte det var en cool detalj.. =)



kram kram!!

2009-05-03 @ 23:20:47
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Eva

Jättefint kort och kanonläcker LO- gillar särskilt vågorna med "vattendropparna" =). Snubblade just in i din blogg men kommer säkert tillbaka...=)

/Eva

2009-05-03 @ 23:51:24
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Gurkiss

Underbart kort och lo :)



Lycka till i tävlingen...



kram kram

2009-05-04 @ 00:13:01
URL: http://gurkiss.com/wp
Postat av: sari

men alltså... med risk att låta tjatig...shit vad snyggt igen! Så mycket vackra & fina detaljer att titta på, utan att det blir för mycket! Stort lycka till med tävlingen! Håller tummarna för dig!! Vilka sötisar till stämplar du fick! Nu vill vi se kort av dom!! S

2009-05-04 @ 07:41:12
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Angelica-Dolliver

Vackert mamma-kort! Så tjusiga stämplar (hur fixar man en sådan snygg egendesignad??) och jag kan bara anta att din mamma kommer bli superglad!



Din Lo är också superläcker och visst ser man att du utgått från skissen! Jättefina detaljer med vågorna, dropparna och knapparna - såååå snyggt!



Ha de gott snäckan!

Kraaaaaam / Angelica

2009-05-04 @ 10:01:39
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/
Postat av: Bimsan

Ursnyggt kort!

2009-05-04 @ 12:30:25
URL: http://www.swededesign.net
Postat av: SofiaH

Oj vad snygga saker du får ihop!!

Tänk att du får ihop så många saker till en helhet...

Imponerad!!

2009-05-04 @ 17:21:05
Postat av: Miss Goldie

WOW! Kortet är bara fööör läckert! Massor av detaljer och fina färger! De prickiga cirklarna är sååå fina!



LO:n är också jättesnygg! Fiffigt med vågorna :-)

2009-05-04 @ 19:16:18
URL: http://missgoldies.blogspot.com/
Postat av: viktoria

var köpte du den fina katt stämpeln?

(som du har på kortet till din mamma).

2010-01-15 @ 14:24:28
URL: http://viktoriahelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0