Hjärtslag, Tagsyra med Smyckesfeber....

Hej kära bloggäster....


Jahapp, då är det snart jul i vår stuga å jag börjar känna av stämningen utöver
alla julkort å all inspiration som skapats sedan september.
*skratt*
Jo, det är sant, jag har julpysslat sedan i september!

Men nu har jag iaf fått gjort en massor av julsaker klara å det roligaste av alt är kvar:
Ska baka julgodis med familjen i kväll -
älskar mozartkulor å knäck...
Jag ska köpa å slå in de sista paketen.
Å sedan ska jag bara njuta av julefrid, julgodis å stora saftiga apelsiner...
:D
+ se glada miner hos alla som får öppna juleklappar av mig oxå!

*yiiihaaa*

***

Har som vanligt skapat endel.
Här har ni ett litet collage av tags - lite annorlunda skapade än vad jag brukar.
Ja, Mariantes stämpelsamling satte verkligen fnurr på mina idéer å jag var snart i gång å hade stunden efter skapat en hel samling av nya tags...



Visst blev det läckra, å jag älskar å bara trava en bunte vackra tags på varann, titta å njuta!
:P



För att få denna knuggliga å embossade effekt stämplar man med akrylfärg.
Dabberserna är ju toppen då de har dutten att dutta på färg på stämpeln med.
Noga att tvätta stämpeln med en gång efter - annars sätter sig färgen i stämpeln å är jättesvår att få bort.



Älskar denna förhöjda men ändå inte perfekt embossade känslan som vanlig embossing ger!
Jag stämplar alltså först, sedan gnuggar jag in tagen med valfria distressdynor.
Här har jag inte tagit dynan direkt som jag brukar, utan använt Tim Holtz verktyg för att just gnugga in färg.

Genom att stämpla först kan man också bestämma hur man vill lägga sina färger
för att belysa eller skapa mer djup utifrån motivet.

På denna är fläckarna i akryl.



Härfitgt blir det för det ser verkligen skitigt ut på riktigt...

Å på den sista tagen har jag inkat in med gnuggteknik
och sedan stämplat med vattenfast dyna, text, bok och korp.



Älskar denna textstämpel...

***

De flesta av tagsen är inte färdiga ännu, så ni får hålla koll på om de kommer i färdigt skick snart! :D

***

Så nu till mina älskade julklappssmycken!
*inga av dessa är till salu*












***

Så tillsist har jag också utsett en vinnare av mitt röda å maffiga hjärta:



tadaaaa...

*trumvirvel*

Vinnaren är: LenisLenis

Ett stooort grattis till dig, och snart är detta hjärta på väg i vinande fart hem till dig!

***

Massor av juliga kramar från YooRee
som hoppas på att få se lite akryliga stämpelmotiv i era bloggar snart! :D
* to inspire & to be inspired*

***


Kommentarer
Postat av: Christine

Vad ska man säga när man ser dina underbara alster, wow wow wow osv.

Mycket moose love

Älgen:)

2008-12-18 @ 12:41:00
URL: http://christinereinhold.blogspot.com
Postat av: Hoppetossa

Men do´din dänske sssss....... ML

Varför gör du alltid så snygga saker för, jag blir ju såååå pysselsugen av allt detta!

Kram till min största inspirationskälla å tvillingsjäl!

Vi ses snart om inte annat när vi ska på rea den 27:de!

Kraaaaam

2008-12-18 @ 13:44:20
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/
Postat av: jenny/e.j.m

TACK så jätte mycket för din super goa hälsning i min blogg. Den berörde, God Jul Kram Jenny/e.j.m.

2008-12-18 @ 23:55:50
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Elisabeth

Kanonfina smycken! :)

Måste ju bli superglada miner när dessa paket öppnas.

Kram

2008-12-19 @ 07:54:21
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Anneli/Cropkakan

Wow, vilka underbara smycken och tags, man får så mycket inspiration när man hälsar på här..

Säger som ovanstående vad dom kommer bli GLADA när dom öppnar sin paket



Kram Anneli

2008-12-19 @ 12:42:11
URL: http://anneli.segeson.se
Postat av: Nanna76

Ja, jag säger som alla andra här Wow! Tänk så glada, de kommer att bli när de öppnar paketen med dina egen gjorda smycken, och tagsen är ju bara så fina, nu blev jag sugen göra några, fast jag plockat ner mina scrapsaker i lådor, har lite annat pyssel jag måste göra så jag måste ta ner de annars blir det inget annat gjort hehe...

//Ha det gött och God Jul

2008-12-19 @ 13:52:06
URL: http://johannabergstrom.blogg.se/
Postat av: lenislenis

Nämen! Har JAG vunnit! Såå kul! Tack!!

Tagsen är härliga, känner allt igen några av dem (de är fina live oxå ;-) )

Smyckena... underbara....

2008-12-19 @ 14:38:05
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Maria O

Så du luras att sätta skaparlusten i full gång. Vill verkligen testa detta. Men saknar dynor!

Testade att skapa med folie och jag lovar jag hade kul.

Idag var jag och hämtade den tokfina lådan full med recept och nu är samlingen komplett :-)

Jisses så vackra saker det är i den.



Maria

2008-12-20 @ 15:41:29
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tagsen är ju bara sååå snygga!!! Ser fram emot fler att inspireras av!

Smyckena gillar jag massor!

2008-12-20 @ 20:14:31
Postat av: mia.t

Jag önskar dig en riktigt God Jul och ett Underbart Nytt År! Tack för all inspiration du delar med dig av och jag ser fram emot min dotters reaktion när hon öppnar det fina armbandet jag beställde av dig ;) Kram mia.t

2008-12-23 @ 08:26:06
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: jenny/e.j.m

Tack för alla inspiration du ger!

God Jul

Önskar

Jenny/e.j.m

2008-12-23 @ 13:38:13
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0