Ännu en tävlingsLO & KAOS:er i massor!

Hej på er igen!

Nu så var det dax för ännu en tävlingsLO idag.

***

OBS!
Jag har skickat dekorationskiten till alla som jag fått adresser av.
Men det fattas två adresser fortfarande, är det din!?
Maila mig genast din adress till:
[email protected]
innan i dag (10/6), 24.00.

Är många som är sugna på att vara med, så de adresser jag inte fått
tills dess hoppar jag över och lottar ut till nya lottagare! :D


***

Denne LO är till en suuuperkul tävling som
Mimas håller i.



Till denna tävling var det ingen skiss utan man skulle följa detta:

* 3 mönstrade papper
* ett cardstock
* spets
* brads
* knappar
* punchinella
* INGET VITT får finnas med,
inget papper (inte ens rivna kanter där det vita syns),
inga vita dekorationer - kort sagt: INGET VITT

Wow tänkte jag - easy peasy!
Men ojoj, så svårt det var.
Bara att hitta tre mönster papper utan vitt i var en
utmaning i sig!

:D

Men när papprena väl var funna gick det som en dans.



Började med att dra lite rosa crackle paint rumtom.
Visst är detta papper helt ljuvligt.
De bruna swirlsen och mönstren i pappret är som lite embossat.
Chalk i tre nyanser ovanpå crackle painten.



Underbart söta blommor från Prima.
Knappar med snöre och TH:s lilla love-ticket.

Punchinella också.
hihi tycker ju det är ganska svårt att få med det,
men det gick!



Fick med bradz i form av dessa söta små hjärtan.
Så härlig färg på dessa också.



Med spetsen var det svårt.
Jag hade ju bara vit eller offwhite spets hemma.
Men det löste jag genom att måla spetsen i rosa cracklepaint och sedan chalka rikligt.

:D



Lite journaling.
Det mönstrade pappret med fåglarna är bara för ljuvligt.
Älskar dessa söta små fåglar.

***

Har fått en KAOS av underbara Anneli.
Den är så vacker att jag inte kan sluta titta på den!



Kolla in detta mästerverk och den passar mig så väl.
Älskar stämplarna hon använt på denna.
& det är så kul, för just det blåa pappret är ett av mina favvisar!
*puss på dig*

Så här var Annelis nomineringstal.

Denna är till en underbar designer
nyfiken på allt o totalt orädd
som kastar sig i utmaningar som blir till fantastiska alster.
Det händer något varje dag i hennes blogg,
man får så mycket inspiration av denna super goa tjej
Att få träffa henne live är något som står på min "att göra"-lista.

Så fint och så snällt att jag inte kan få in i min lilla skalle att det är mig hon skriver om!
Yiihaaa Anneli - jag kan lova att du finns med på min
"att göra"-lista också!
:D

***

KAOS!
Japp det var ju jag som startade detta påfund för några månader sedan.
Är så underbart kul att se dessa små konstverk fara runt
hela Sverige och värma många pysselsjälars små hjärtan!

Å för er som missat vad detta är:

KAOS(Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje)
En levande logga som sänds till någon man uppskattar.
Men istället för att ha den digitalt,
så skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare.
Den som får, ska i sin tur skicka vidare
egengjorda KAOS-awards till dem de uppskattar.
Awarden heter ju som sagt KAOS oavsett vem som gjort dem.
Å på dessa ska ens egen stil, eller specialiteter finnas med.

Varje KAOS-award innehåller:
Titel: KAOS - Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje
Skaparens eget namn
Storlek: 10x15cm
Sedan ska man ju givetvis fota/scanna awarden
och blogga om den också.
På så vis blir ju awarden ett digitalt minne,
men också något man kan fysiskt spara och titta på.
I bloggen utser man också nästkommande TRE KAOS-vinnare.
Kanske skiva en liten förklaring om varför dessa fått awarden,
eller bara lämna länk till dem.

***

Å här har ni mina tre nya KAOSER!



Färgstarka i RÅÅSA - mums.
& hÄnglar färglagda på ett litet annorlunda vis.



Jag har färglagt dessa med vanliga skisspennor.
Visst blev det coolt!?
Bara kinderna har fått lite färg, så att de inte ser döda ut.

Tyckte det blev snygg kontrast till all färg i bakgrunden!



Blommor såklart, lite rosblad och tingturas hjärta skymtar fram.



Så varsinn KAOS har jag valt att ge dessa tjejjer denna gång:

Metal_Minish
Denna tjejj har jag valt därför att hon skapar de mest tuffa och
annorlunda saker. Har en helt unik stil som jag verkligen
har fastnat för. Roliga foton och härlig humor och glädje i alstrena.


Helena
En nyfunnen vän med ett stort hjärta och mycket skaparglädje.
Se bara hur fint hon packeterade blommorna vi köpte.
Skapar hejdlöst vackert, ja, ni måste kolla in hennes fjällräven väska!
Cool stil men sköna färger!

ScrapLinda
Denna tjej är så himlans gó, skapar som en
prinsessa och får mig superglad varje gång hon kikar in här.
Utmaningar ger hon mig, å det älskar ju jag! :P
Ja, en helt superskön tjej på alla sätt!

***

Det var det det!
:P haha många det!

Kraaaaaaaaam å Pöööööss på er!
//YooRee


Kommentarer
Postat av: Petra/Trollet

Vilken läcker LO!!!! Det är så himla kul med dessa förutsättningar men attans så svårt ibland tycker jag. Vad mycket fint du har i bloggen, har kikat runt och fått massa inspiration......

Kram

2009-06-10 @ 05:46:55
URL: http://trolletspyssel.blogg.se/
Postat av: Tesa/Therese

Underbart LO och dina Kaos är bedårande. Härligt! Tack för din kommentar om mitt "inte nöjd" kort, men så är det ibland att man inte blir riktigt nöjd, kul att du gillade det iaf! Kram

2009-06-10 @ 09:24:04
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Linda Horn

Men snälla vännen dååååå!!!!! Tack gulle dig, men nu igen???? Du är för go´! Jösses, nu måste man ju börja fundera på vilka man ska nominera denna gången.....hmmmmm....



Kraaaaaam

2009-06-10 @ 09:43:45
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jorie min lilla juvel!

ÅH vad duktig du är! HELT FANTASTISKT! Du är HELT GRYM! =) Kommer du till stan någonting? Vill jättegärna ses snuttan! Kramar

2009-06-10 @ 10:12:07
URL: http://www.jentus.blogspot.com
Postat av: Clinen

Tack för utmaningströstpriset! Men det stod inget datum för deadline? Finns det ens någon deadline? (Det svåra blir ju att få med Bingokortet HAHA) Kram /Clinen

2009-06-10 @ 11:06:16
URL: http://clinen.blogg.se/
Postat av: Annica H

Alltså! Jag begriper inte hur du hinner skapa alla dessa fantastiska alster!?! :)

//Annica H

2009-06-10 @ 13:05:59
URL: http://annicah.wordpress.com
Postat av: Karin/essmo

Vilken häftig LO! å shit pomfritt, galet snyggt du skriver! =)

Jättefina KAOS:ar oxå! =)



Ha det fint!

kram kram!

2009-06-10 @ 13:33:55
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: eyovine

Underbar LO!!! Å skapa utan vitt är inte lätt!!

Å förresten... hon på fotot på min lo är min dotter ;).... men vi är nog rätt lika =D.



Kramiz Maja

2009-06-10 @ 13:39:44
URL: http://stokk-eyovine.blogspot.com
Postat av: Lotta/scrapparlotta

Men lilla du.....hur bär du dig åt???? Hur hinner du?? Och inte nog med att du bara spottar ur dig alter på alster....Alla alster är så makalöst välgjorda, detaljrika och helt makalöst vackra!!! Du är otrolig och så jäkla duktig!!



Och däremellan hinner du åxå skicka expressbud till mig....Tack snälla du för det som landade i min brevlåda idag....nu ska det övas...hehe....



Ha det bara helt underbart!!!

2009-06-10 @ 15:27:16
URL: http://www.scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Clinen

Du gör så vackra saker! Jag blev inte särskillt nöjd med resultatet av utmaningen men här är den iaf!



http://clinen.blogg.se/2009/june/resultatet-av-utmaningen.html



Tack för ännu en rolig stund i pysselhörnan! Kram /Clinen

2009-06-10 @ 16:49:43
URL: http://clinen.blogg.se/
Postat av: Yvonne

10000000000000000000000 TACK för det underbara RAK jag fick av dig idag. Blev sååå himla glad =))

och vad mycket det var, helt underbart och mina färger,hihi.



Vilka fina KAOS du gjort. Jag har gjort två till nu =))

1000 KRAMAR till dig//Y

2009-06-10 @ 17:06:42
URL: http://yvonnesscrapkort.blogspot.com
Postat av: sari

åååh vilka vackra lster du har gjort igen!!! love

Idag damp det ner ett spännande kuvert....S

2009-06-10 @ 17:50:30
URL: http://sari-sariscrads.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jättesnyggt!!! Du är så duktig!!! :D

Kram kram!

2009-06-10 @ 20:05:22
Postat av: Anonym

Är lite snurrig idag... det var ju jag som skrev inlägget ovan :)

2009-06-10 @ 20:06:20
Postat av: Anonym

men vad konstigt... nu kom inte namnet med... Kicki var det iallafall

förlåt att jag spammar dig med kommentarer :)

2009-06-10 @ 20:07:41
Postat av: Helena

ÅHHHHHHH!!!! MÄNNISKA!! Gissa om jag blev glad idag när jag först öppnade posten och sedan såg vad du skrivit här! Blir alldeles rörd. Tack rara du för den fina kaosen, ska försöka mig på att komma underfund med hur det fungerar!



Tack tack tack!



Kramar!!!!!!!!!!

2009-06-10 @ 21:47:23
URL: http://helenasscrap.blogspot.com
Postat av: Julia

OJOJOJ vad fina kaosar! Du förtjänade verkligen en KAOS awards

2009-06-10 @ 22:14:50
URL: http://juliapysslar.blogg.se/
Postat av: Metal_Minish

Blev så glad när jag öppnade breven från dig, först finfina saker till utmaningen, sen en så himla snygg KAOS-award! Tack så mycket! <3

2009-06-10 @ 22:25:28
URL: http://nerdscrap.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0