Tre olika stilar - Lindas utmaning och massor av kort!

Hejsan på er tjejer!

Wow
är det enda jag säger!
Pysslar som en tok och det känns som att det inte finns något stopp
på min kreativitet!

Jag har gjort ett kort till mamma
två till ScrapLindas kluriga utmaning
och
ett Tack-kort till en supermyyysig tjej!

***

Var ska jag börja?
Har ju gjort tre olika typer av kort, i tre heeelt olika stilar.
Vad är ni mest sugna på?

Morsdags-kortet va!?
Så hinner ni få lite inspiration innan Söndag!

:P



Ett romantisk kort med limegrönt...
japp japp

Bakgrunden är stämplad med swirl från Tingtura.
Motivet är söta hÄnglar, även de blommrona som sticker fram på sidan.
Cirkeln är stansad med Spellbinder
och sedan stämplad med StämpelBodens läckra bakgrundstext.

Det var också med detta jag utmanade ScrapLinda med.
Att göra ett romantiskt kort med limegrönt på!
Ska bli spännande att se vad du hittar på Linda!



Söta glitterbokstäver.
Underbara limegröna blommor
med söta små blombradz i.

Anledningen tll att jag ville få med limegrönt är att mamma älskar det.
Hon älskar allt grönt, och är inne i en limefas nu.
Så av den enkla anledningen fick det bli så!



Blommorna fick jag till genom att stämpla bara dem,
färglägga och klippa ut.
Visst är det sött med all spets också.

***

Som jag precis berättade gav jag ju ScrapLinda en utmaning.
Hon var givetvis snabb att ge mig en tillbaks.
hehe

Såååå svååårt...

"Du ska göra ett "Less is more" kort i en färg du normalt inte scrappar i!!!"

Gulp tänkte jag...
finns det?
går det?
HUR!?

Men så satte jag i gång - tänkte att tänka lönar sig inte!
Bara att tuta å köra!

Så här blev det!



Två mycket enkla kort...
ja om inte detta är
LESS IS MORE
så vet inte jag hur man gör!!
:P

Först gjorde jag det med cykeln, men sedan när jag läste utmaningen igen
såg jag ju att det skulle vara i en färg jag normalt sett inte scrappar i.
Å jag scrappar ju i allt utom GULT!

Så då blev sol-kortet till!
Stämplarna kommer från StämpelBoden och InkyWings.

***

Nästa kort är ett tuffare kort med kontrasfärger.



Detta kort ska jag skicka till en supergullig tjejj
som hjälpt mig med en sak...
Är liiite hemlig än så länge!!
:P



Rolig att blanda ganska oväntade färger.
Blir så dramatiskt och härligt.

Stämplarna kommer från Tingtura och Space Age Design.
I bakgrunden är det en härlig blandning med stämplar från
hÄnglar, Reprint och Pysselmyran.

hihi
men ooorkar inte länka till alla!

***

Det var allt för idag!
Hoppas jag har kunnat inspirera några av er med denna blandade kompott!
Nästa inlägg kommer handla om:
My Reason.
&
nästa vecker tjejjer.
Ja, då är det Tingturas CC
för hela slanten
&
lite omröstningar
också!

hihihi

***

Kraaaaaaamar
//YooRee


Kommentarer
Postat av: Linda Horn

Snyggt jobbat tjejen!!!!!! Du har ju lyckats super med din utmaning!!!! Grattis, du får 10 poäng av 10 möjliga! Kul att se att du nappade - och fixade - min lilla utmaning til dig. Men jösses vad snabb-skapande du är!!!!!! Jag funderar fortfarande på utmaningen jag fick från dig, fast när jag ser ditt kort idag, blir det liiiiite enklare. Jag tolkade din utmaning som att HELA kortet skulle gå i limegrönt, men du har ju bandet som lime-grönt i ditt.... Då blir det ju lite lättare, tror jag. Kan till och med vara så att jag har nåt gammalt lime-grönt band liggande faktiskt, som följde med en låda från Creative Club. Ska gå o kika sen...



Sååå himla kul att se dina minimalistiska kort, de är sååå fina, det har du gjort bra!



Kraaaaam

2009-05-29 @ 09:43:45
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: Linda Horn

Nu har jag gjort mitt lime-gröna kort, skynda dig över och kika!!! Är så himla spänd på vad du kommer att säga om det!!



Ha en supertrevlig pingst!!!

2009-05-29 @ 13:45:11
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: Lena

Villka härliga kort, du behärskar massa olika stilar du :)

Alltid kul att kika in i din blogg../Kram Lena

2009-05-29 @ 14:51:36
URL: http://hastakvasta-lena50.blogspot.com
Postat av: Lotta

Åh, vilka fina kort.



Nu är jag äntligen klar med mitt kladdande med akrylfäger och annat kul. Resultatet finns i bloggen.



Kram

2009-05-29 @ 15:14:43
URL: http://loppipop.blogg.se/
Postat av: sari

åååh så många härliga alster! Och nu läste jag allt rätt oxå...S Du har verkligen lyckats med det gula kortet (brukar ju vara "svårt" med nåt man inte vanligtvis gör...) Ha det gott!

2009-05-29 @ 15:24:59
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Lotta/scrapparlotta

Ja du klarar av allt du....spelar ingen roll vilken stil det gäller....du fixar det galant!!! Men favoritkortet är morsdagskortet.är ju ...Det är ju jäääääättefiiiiint....Din mamma kommer bli megaglad!!!!



Hoppas nu du får en superhelg....



Kram

2009-05-29 @ 21:03:59
URL: http://www.scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Marja

Tack för alla fina kommentarer. Du är såå duktig jag är stum av beundran!!



Kramkram Marja

2009-05-29 @ 23:06:12
URL: http://marjasverkstad.blogspot.com
Postat av: Angelica-Dolliver

Haha - ja du tjejen, det finns ingen hejd på dig just nu! Kanske grav-hormonerna som gör sitt till?? Haha - syftar förstås på tråden om att käka korv till frukost... flinar



Nä, men ibland kommer man in i ett stim och då är det bara å tute å köre!



Ditt Mamma-kort är otroligt vackert! Så fina, mjuka färger!



Och din utmaning från Linda har du ju verkligen fixat galant! Kul att du antar utmaningar så där - men du är väl en tävlingsmänniska va? ler



Tack-kortet är supersnyggt , älskar den där tjejstämpeln - den är ursnygg!



Ha en trevlig helg snäckan!

Kraaam / Angelica

2009-05-29 @ 23:47:44
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0