Glasklart uppdrag för StoryHouse!

Hejsan...

... eller ja,
kanske snarare Plexiklart!
:P

Som ni vet är jag ju en ganska flitig pysslare just för tillfället.
Ja, så här flitig har jag aaaaldrig varit när det gäller scrapping!
Så fantastiskt roligt...
Idéerna vill bara inte sluta poppa upp!
*yiihaa*

***

Jag, har ju tidigare visat er ett sött litet chipboard-album.
Nu har jag också skapat ett i plexi - ett så kallat Clearalbum.

Clearalbum är urskojjiga, men också lite trixiga att skapa.
Gäller att man tänker till innan man hugger tag i papprena.
Först å främst är det bra å välja dubbelsidiga papper.
Då blir ju baksidan alltid snygg också.

Alla produkter i detta inlägg kan du inhandla hos
StoryHouse.



Å ni har väl inte missat deras nya stämpelsläpp.
Kolla in dessa vackra studenstämplar.
Ja, de måååste då iaf. jag bara ha!

HB - Studentcirkel

Underbar text.
Den ska få pryda alla mina studentkort...

HB - Studentsången

Studentsång - åååå så vacker!

***

Men åter till albumet! :D

Jag började med att dra cracklepaint runtom alla kanter på albumet.
Varannan vit å varannan turkos.



Det var så superskojj att skapa detta lilla album på kissarna.
Det röd prickiga bandet är jag heeelt förälskad i.
Den runda texten kommer från detta ark.

Crush - Crush Notes

Ja, alla papper kommer från Teresa Collins kollektion Crush
Dubbelsidiga och helt uuunderbara papper.



Det gäller alltså att tänka till, för det som sätts på framsidan syns också på baksidan.
Men det är ju just det som är Clearalbumens charm.
Att man ser lite av det som finns bakom och lockas att få vända blad.

Här har jag stämplat med Inkidos söta ros.

IN - Liten Ros



Piprensare har jag aldrig använt innan så det var verkligen
superkul att få testa på det.
Härlig effekt genom att snurra å vira dem.



Här ser ni hur jag gjort hjärtan av piprensare.



Tagen går att dra ut.
Har också stämplat med söta lilla hjärtat från Inkido.
Så läckert att bara stämpla med denna lite huller om buller.

IN - Hjärta 8 Litet

Det prickiga pappret är Basic Grey - Swiss Dot

Swiss Dot - Poolside
Poolside.

Ruskigt snyggt med dessa papper tycker jag!
:D



De söta chipboard-dekorationerna är Love Elsie

Love Elsie - Betty Chipboard Buttons Shapes

Sååå supersöta att ha till tjejjiga projekt.



Sista uppslaget, där lät jag papprena följa albumets former... Roligt och dekorativt i sig...
Visst är det röda pappret med hjärtan bara fööör sött!?



Liten buddah!
sååå söt.

&
jag tycker det blir så snyggt när man låter dekorationerna sticka utanför sidorna.
Speciellt på denna typ av album.
Inget döljs, allting blir dekoration åt alla sidor!



Här är ett mycket tydligt exempel på det.
Cracklepaint och stämplad bård på näst sista sidan.
Dekorationerna på sidan bakom lyser igenom och dekorerar även denna sida.
Visst är det häääftigt!

Prima - Build a frame 2

Bården finns med i detta kit...
Å hur hagalen blir man inte av detta då!
*suck*
så vackra stämplar...



Baksidan på hela alltet ser ut så här! :D

Å som sagt alla dessa underbara papper från
Teresa Collins.
Älskar dem allesammans.

Crush - Mini Hearts

mums för ögat!
:P

***

Jag hoppas att jag inspirerat er till att våga scrappa clearalbum.
Det är inte alls svårt bara man har snygga dubbelsidiga papper å ett uns fantasti.

Å så tycker jag att ni ska springa in till
StoryHouse Blogg
och kika på vad de andra tjejjerna pysslar med också.

***

Kram på er tjejjer...
Å tack för att ni tittar in så ofta till mig...
Värmer så gott...

***

Massor av kramar till er...
//YooRee


Kommentarer
Postat av: Karin/essmo

Ååååh! vilket läckert album! Himla snyggt med clearalbum.. måste testa! Får ju aldrig tummen ur.. hehe..

stämplarna från Prima är kanonsnygga å väckte såklart genast ett habegär! =)=)=)

kram kram!

2009-05-19 @ 08:39:02
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Maiden

Kanonläckert album! Måste prova clear...

Självklart får du låna min "Yoli-lo"!!

Ha det bäst, kram

2009-05-19 @ 11:56:26
URL: http://maidens.blogg.se/
Postat av: sari

super snygg album!!! maken får fixa till några album till mig i olika storlekar från sitt jobb tror jag...S

2009-05-19 @ 16:12:09
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Sofia (skberg74)

Helläckert album, jag tycker det är svårt att få till det med clearalbum men jag har ett som jag fnular lite med då och då.

2009-05-19 @ 17:56:18
URL: http://skberg74.blogspot.com
Postat av: ElinÅ

WOW WOW WOW!!!!! kanske ska våga mig på ett album...

Du inspirerar!!

2009-05-25 @ 16:30:50
URL: http://elinsscrapblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0