Mitt Pysselrum & Busig LO till CC:n på SS...

Hej hej igen...

Nu är det dax för mer Vietnam.
Ja, ett land jag blev riktigt förälskad i.
Hade kunnat åka dit på stört igen.

Allt var toppen förutom att jag inte gillade maten.
Men det var det bara jag som inte gjorde i vårt sällskap av tolv glada turister.
:D hehe

Jag tänkte också visa upp en massa goa bilder från mitt pysselrum!

***

Så nu till LO:en.
Jag håller ju som sagt på med bidrag till SS:s CC som pågår för fullt just nu.


KLICKA HÄR!

Detta bidrag har jag gjort till Heddas snygga skiss.

Image

Man skulle följa skissen och dessutom skapa i färgen lime.
Men för mig var inte kruxet att skapa i lime, utan att få färgen att fångas på bild.
Har fotat med blixt, utan blixt, i mörker, i sol, i dunkel...
Den vill bara bli fisgrön...

UGG!

Men här är den iaf.



Visst är det konstigt att pappret inte vill bli sin rätta färg.
Hela LO:en är ju i den färgen som är i mitten av blommorna,
där syns det juh!

hmmm knasigt.

Men men.
Texten jag skrivit i nedre hörnet är:

Liten o stor
fattig o rik
spelar ingen roll
i en sanddyne
LEK





Handdoodlat på pappret, fyllt i med lite svart distress
och gjort blänk med vit penna.



Underbara blomman jag fick av Yvonne.
Tack kära du! Jag ärlskar verkligen dessa skönheter...

Liten grön Petaloo o TH:s söta metalltag.
Tyckte den passade bra till en LO med lek...

***

Å nu till mitt lilla kryp in...
Nyfkna på hur jag har det va!??

hahah...

Innan detta, å efter flytten har allt varit temporärt i min pysselvrå.
Inga hyllor, dålig belysning mm.
Inget har haft sin givna plats, inte så som jag velat ha det iaf.

Men igår var vi på ikea och köpte nya skrivbord,
riktig lampa och möblerade om.
Fick upp hyllor och mina korgar som varit mycket saaaknade.



Så här ser det ut nu.
Vi är långt ifrån färdiga, men det känns skönt att vara en bra bit på vägen.
Det skrivbordet som står under hyllorna ska bytas ut mot ett likadant
som de nya vi köpte som står i mitten.

Upp med lite hyllor och kanske någon tavla över mitten sektionen.
Men det är svårt att hitta bra saker till fondväggen.
Men jag ska nog kunna komma på något.

Skrivbordet längst hit är Robbins. Där ska ha sitta med datorn,
räkningar, kamera saker o lite annat.



Detta nya skrivbordet är ju lite "döyta" för mig.
Men också ganska skönt att ha yta för buggen, BIA:n och annat krimskrams.
Om inte annat är det ju perfekt om man är två som pysslar.
Nu finns det ju plats för en till att skapa här inne.



Så det är här jag kommer att sitta från o med nu och pyssla.
Känns jättebra och jag tror att jag kommer att trivas bra i min nya hörna!

Ps. Anneli ser du ditt lilla you rock-kort som står vid blomman!?
Den kikar jag på hela tiden!
:D



Här är Ikea-hyllan bra bra.
Rymmer massvis.
Längst ned har jag album å lite annat tjaffs.
Mina älskade cropin-style förvaringar rymmer massor också.
Dom är bra därför att de är mobila, när jag vill ha något kan jag ta ut hela väskan
och bära med den till skrivbordet.

Sedan är det ju alltid kul att kunna ha lite alster framme som man skapat.
Det blir mysigt tycker jag.

Några fack är tomma, för sambon ville ju också kunna ha lite saker i hyllan!



ääälskade avdelning!
Akryler, crackle, distresser, impresser, mistflaskor mm..

mums.



Älskade papprena.
Ja, ganska rörigt, men jag tycker ändå man har bra överblick här.
Måste köpa en till dock, de börjar bli så fulla att de går sönder.



Blommorna har jag en mycket enkel men supersmidig förvaring till.
Denna ryktväskan är ju perfekt till detta.
Minirosorna ligger uppdelade i färger, (tack vare söta Helena) runtom väskan i småfacken.
De andra blommorna huller om buller i zipp o orginalförpackningar i mitten!

***

Ja, det var mitt pysselrum det.
Ha det bäääst så länge.

Å ge gärna tips och idéer på hur jag kan göra mitt pysselrum bättre!

***

Kraaaaaaaaam
//YooRee


Kommentarer
Postat av: Kicki Alstergren

Wow, så fint du fått!!



ScrapKia

2009-06-23 @ 01:16:15
URL: http://scrapkia.blogspot.com/
Postat av: Anneli/Cropkakan

Vilken härlig pysselhörna du har fått, vilken ordning.

Jag har en kanon lösning på hur du ska förvara papperna,

ska ta en bild på den skicka den till dig…

Så roligt att kortet är framme, mina bägge två som jag har fått av dig stå rocks framme vid min pyssel hörna dom tittar jag varje dag. Dom är helt underbara bara älskar dem.

Jag ser en tavla som kommer passa på din fondvägg,, en katt tavla med en fet mus..:-))))



Woooooowwwwwwwwwwwwwww vilken härliga tävlingsbidrag du har lämnat in gillar alla tre..



Jag gjorde tre stycken färdiga i går kväll., har också gjort en i lime kan tänka mig att jag får samma problem när jag ska fota den i kväll Kommer lägga ut dem i kväll..



Krammmmmmmmmmm Anneli

2009-06-23 @ 06:49:48
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Annika

Så fin LO! Visst är det irriterande när man fotar och färgen blir helt fel! morr



Härlig pysselhörna med! Blir lite avis. Jag har allt i ett pysselskåp... :-)

Ser fram emot att se fler skapelser från cybercropen!

kram

2009-06-23 @ 07:58:15
URL: http://mammelooni.blogspot.com
Postat av: Nina Möller

Åh, vilket underbart pysselrum!!! o Trodde jag hade mkt scrapgrejer- men du verkar ligga hästlängder före ;-) Så otroligt roligt att få ta en titt in i ditt pysselrum, tack för att du visade upp :)

2009-06-23 @ 08:12:43
URL: http://ninashobbyblogg.blogspot.com/
Postat av: Anneth Strinnholm

Tjo! Jättebra att du fotat din lilla hörna, tack för det! Jag ska få en tur till IKEA när jag fyller år i augusti och då ska jag köpa på mig massa hyllor och grejer, så det är toppen med idéer. Sitter ju vid köksbordet nu med två små fullproppade bokhyllan Billy bakom mig. suck Vad är det du har för stänger under vägghyllorna? Fanns de också på IKEA? Verkar smart! :D

Jättefina bidrag till CC'n också! Kan du inte pilla lite med lime-fotot i Photoshop eller så? Det borde fungera.

Kraaam!

2009-06-23 @ 08:13:00
URL: http://www.lillnettan.bloggsida.se
Postat av: Hoppetossa

Men jisses så snyggt allt blev....nu får jag lov att omstrukturera min hörna igen :o)

Mycket snygga bord ni köpt, jag tvivlar dock på att du kommer låta Robin ha ena halvan där......ge oss en bild över hur det ser ut framemot jul....L

Kram å ha en kreativ dag. Min familj ska rensa å köra till tippen idag.....så vi får mer utrymme att ställa nya saker i.....som ett ekorrhjul.

2009-06-23 @ 08:30:18
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/
Postat av: Cyllan

Hej på dig!

Så kul att få ta en titt i ditt pysselrum. Trodde du hade mycket mer bordsyta och pyssla på såå många bollar som du verkar ha i luften samtidigt...fniss.(ett låångt bord står högst uppe på min önskelista inför kommande pysselrum så att jag kan bre ut mig när jag pysslar)

Härliga alster du skapat till CC:n (även de i förra inlägget)

Ha det gott

Kraaam C

2009-06-23 @ 08:49:25
URL: http://h-zon.blogspot.com
Postat av: Tesa/Therese

Härligt rum du har. Bara såååå fint! KRam

2009-06-23 @ 09:04:20
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Maria S

Wow vilka snygga CC bidrag du knåpat ihop!!

Älskar ditt scraprum!! Vart har du köpt den fiffiga ryktväskan?!? vill ha

Kram Maria S *som förresten kastrerat min birmis nu... :-} Han började märka revir inne... :-( *

2009-06-23 @ 09:35:31
URL: http://miasun.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilket mysigt pysselrum!mycket snygga förvaringslösningar!

2009-06-23 @ 10:17:59
Postat av: Pillan/Pernilla

Vilket mysigt pysselrum!mycket snygga förvaringslösningar!

missade skriva vem jag var i kommentaren ovan...;-)

2009-06-23 @ 10:18:50
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Linda Horn

Självklart en helt underbar LO, jag menar den är ju Yoli - kan inte annat än bli bra då! ;-)



Är sååååååååå avis på din scarphörna!!!!! Måste ta kort på min icke-scraphörna nån gång, jag sitter ju vid köksbordet och scrappar, ingen höjdare, men just nu finns inget annat. Hade sååååå gärna tagit över ditt pysselrum, är gröööön av avund! Fniss, lycko dig, som har så fint runt omkring dig när du pysslar.



Kraaaaam

2009-06-23 @ 10:55:08
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: Clinen

WOW! Min dröm är att ha ett eget litet rum för allt vårt pyssel.



Som det är nu har vi allt i vardagsrummet (Vi har en liten 2 rumslägenhet). Jag vill gärna ha upp massor med hyllor och någon stång så man kan hänga upp saker.



Just nu ser det mest rörigt ut tycker jag =P Kram /Clinen

2009-06-23 @ 11:26:31
URL: http://clinen.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

WOW vilket rum, och vilken ordning! kanonfint du har det!

2009-06-23 @ 12:29:37
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Michaela

Alldeles underbar pysselvrå! avis Jag vill bo större! Superfin Lo oxå. Kjaaaam...

2009-06-23 @ 13:49:27
URL: http://madebym.wordpress.com
Postat av: Petra/Paradise

Vilken härlig lo du gjort efter skissen!

Förstår att skissen inspirerade =)

Å vilket pysselrum sen!! dånar

Vietnam??! Jag har läääänge velat åka dit...väldans avis

Undrar va de äter där som du inte gillar?



Stor kram

2009-06-23 @ 17:31:13
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Karin/essmo

Åh va snyggt du har doodlat på layouten! =)



Härligt pysselrum å välstadat hihihi.. mitt rum är så stökigt att jag har flyttat ut i vardagsrummet vid matbordet... funderar på var jag skulle kunna flytta nu.. hihihi..



kram kram!!

2009-06-23 @ 18:47:21
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: ElinÅ

Vad kul att se hur du har det i din pysselhörna! Och så fint och snyggt du har det. Jag ska flytta nästa vecka och kommer få en ny hörna i nya huset, spännande:)

Ja men visst blir man trött på kameran när det inte blir som man vill... Men LO:n är kanon!

Kram på dig!

2009-06-24 @ 07:19:47
URL: http://elinsscrapblog.blogspot.com
Postat av: MissGoldie

Jag vill också ha en egen scraphörna!!! Sååå avis på ditt fina rum! :-) Vi ska snart börja bygga hus och DÅ kommer jag att få ett helt eget rum också, men det dröjer ju ett tag innan det är klart. Jättebra med inspiration, jag ska spara ner dina foton till datorn så kan jag ta fram dem då det är dags att inreda :-)

Vad är det för ställning du har på skrivbordet där du har dina Thickers? Ser väldigt smart ut!

Ha det bra!

2009-06-24 @ 12:06:12
URL: http://www.missgoldies.blogspot.com/
Postat av: ica

det blev fint



men jag skulle inte köpt CB´n

skulle köpt Epic six istället mycket bättre !!

2009-06-24 @ 22:56:33
URL: http://faithhopeaandlove.blogspot.com
Postat av: Lone

hej gumman...klart att jag hittar här inne...känner mej liksom hemma här :-)



må väl

2009-06-25 @ 13:56:05
URL: http://www.neliva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0