Svensk sommar är Bäst, Bloggcandy & lite annat smått å gott...

Hej på er...


Japp då var man igång med tävlandet igen då!
Konstigt att jag inte gett upp redan med tanke på alla tävlingar jag är med i
men aaaldrig vinner någon.

Hatar ju egentligen att förlora!
Uggghhh...

Å precis mitt uppi allt elände med NO vinster så gick jag å vann...
hehe

med denna LO hos Scrappakalja.



Yeeeaaaahhhh
happy happy happy!

***

:P

Så med nyvunnen glädje satte jag genast igång på nytt,
och denna gången är det en tävling som JP-hobby har.
Här gäller det att följa både tema och skiss.
Temat var att scrappa vad sommar betyder för dig
i de Svenska färgerna Gult o Blått.

Huuuaaaa...
jag som INTE gillar den färgkombon!
Älskar att se den hos andra, men har så svååårt för att få ihop det själv.
Men tävlingsmänniska som man är bet jag ihop och gjorde det omöjliga!

Här är skissen:



&
Här är min tolkning av den!



Är ett foto på mig och min syster när vi är små.
Vi sitter vid sjön utanför mitt föräldrahem.
Vackert foto med mycket stämning i tycker jag.

Så vad tycker ni?
Lyckades jag med sverige-känslan!?



Tyckte det var ett kul sätt att skapa rubriken på.
Rev små bitar av wellpapp och satte fast textremsor med söta små gem.



Stor gul blomma med små blåa ovanpå.



Kaisers halvpärlor leder fram till fjärilen.
Det skapade liv å rörelse i LO:n också.



I nedre hörnet sitter också en liten Citronfjäril.
Ni såg väl att de var Citronfjärilar!!??

Har lite hemlig journaling runtom den ena fotomattan också!
Här ser ni ett av orden!
:P

***

Är med i en supersöööt Bloggcandy också som söta
ScrapLinda har.



Kolla in detta läckra hänge som du köper hos
Mami Design
Passa på att vara med du också,
läs mer inne hos Linda också för info om rabatt!

***

Sedan vill jag att ni ska besöka min kära vän Anneli.
För ett tag sedan gav jag henne en utmaning.
Då Anneli precis som jag också älskar att måla och gör de mest fantastiska tavlor.
Ja, på den biten ligger hon hästlängder före mig.
Är så grym å har ett sånt sinne för färg, form och layout!

Här besöker ni hennes konstblogg.

Så här löd utmaningen till henne:

heeejsan igen....jaa, en utmaning till dig då....hmmm...
nu ska jag hitta på ngt klurigt men kuligt!
Jag vill att du gör en hybrid av konst och scrapp.
Alstret måste bara minst 50x50cm.
Motiv och allt är valfritt,
men det ska
vara en blandning av dina båda talanger!!
:D ohh så spännande att se vad du hittar på!!


Så här blev Annelis underbara tavla:



Skynda dig att se hela alstret här:
Anneli

Kram på dig kära Anneli.
Jag blir så imponerad och positivt överrsaskad av dig jämt.
Du är verkligen en av de allra BÄSTA konstnärerna jag vet!

***

Så till min Deko-utmaning.
Då två av er inte mailat mig era adresser lottar jag ut två nya vinnare av kitet
istället, allt för att få ut kiten till alla ungefär samtidigt...
+ att jag vet att måååånga är sugna på att
vara med såklart!

:D

De två nya blev:

Monica/Leamon
&
Gabriella

Maila mig genast era adresser till
[email protected]


***

Sedan har jag också fått mitt textkit från StämpelBoden.
Kolla in dessa läckerbitarna.



Kiten är hemliga så det är himlans spännande när man får dom.
:D Visst är dom snygga... gillar skit-stämplarna...
hahah skrattar... eller kanske ska säga fläck-stämplarna!

***

Ha det bäst så länge tjejjer
och pyssla lugnt.

Nästa gång får ni kika på lite kort
och kanske något mer!

***

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
//YooRee


Kommentarer
Postat av: Karin/essmo

Tycker absolut att du lyckades med Sverigekänslan =)

Fjärilarna är riktigt läckra! njam njam! Kanonfin Lo som alltid! =)

kramkram!

2009-06-11 @ 10:40:57
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Lisbet

Hallo...

Så länge sedan jag var in till dig. Din blogg dignar med en massa inspiration ochläckerheter. Måste titta mer innan jag drar...

2009-06-11 @ 11:24:52
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: sari

Grattis till vinsten me din underbar lo!! Jösses vad snyggt det vart med din gul/blå tolkning... själv skulle jag aldrig klara den färgkombon.... S Underbara stämplar du har skaffat!!

Kraaaaaaaaaam

2009-06-11 @ 11:40:45
URL: http://sari-sariscrads.blogspot.com
Postat av: ida/tatoo rosen

Grattis till vinsten! Så fin Lo! Den andra blå-gula är också superfin!

Jag fick mitt deko kit igår! ska sätta mig med det ikväll :-)

Och nu blev jag ju ännu mer otålig på att mina stämpelboden stämplar ska dyka upp! Gud så fina!!!

Kram

2009-06-11 @ 12:14:34
URL: http://omida.blogspot.com
Postat av: Lena

Grattis, grattis till dig, det kommer väl i rätta händer, du kan ju skapa med alla matreal och färger, sååå snyggt.

Visst blev det en härlig "svensk sommar" Lo...underbar!!! Kramen Lena

2009-06-11 @ 12:51:45
URL: http://hastakvasta-lena50.blogspot.com
Postat av: Anneli/Cropkakan

Ett JÄTTE GRATTIS till vinsten , den är är helt underbar.

LO "svensk sommar" är också så sommrigt kanon härlig..



Så roligt jag lyckades med mitt uppdrag och att du gillade min tavla. så GLAD jag blir.



Säger wow vilka gott stämpelkitt Stämpelboden har givit ut ,,kanon snygg så användbart



Krammmmmmmmmmmm Anneli

2009-06-11 @ 13:28:00
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Moster

Klart att du lyckats plocka fram Sommarsverige!

Härligt!



Hoppas att jag får mitt stämpelark snart också.

Längtar ....

2009-06-11 @ 13:37:44
URL: http://kreativitetsbloggen.blogspot.com
Postat av: Jenny L

Ojojoj vad fin din "svenska" LO är! Supersnygg!!!

Grattis till den andra vinst också.

2009-06-11 @ 14:08:11
Postat av: Lotta/scrapparlotta

Grattis till vinsten vännen! Det är du värd!! Konstigt att du inte vinner alla tävlingar du är med i......tänker inte ens tanken att vara med i tävlingar du är med i:) Jättekul att du vann!!



Och JAAA vilken härlig sommarkänsla det är i sommarLOen. Underbart foto, underbara färger och detaljer. Underbart!!



Och VA!! Har du redan fått kitet från stämpelboden...det har ju inte jag. Jag vill åxå ha mitt:)



Ha det bra vännen!!!

2009-06-11 @ 20:36:52
URL: http://www.scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Så läckert med massor av små bilder och små detaljer att titta på :-) Har inte haft tid att bloggrunda på ett tag och satt och kollade lite. Så snopen jag blev när jag läste att du inte var nöjd med rakboken :-o Min första tanke var "men skit så snyggt!" :-D Smaken är som baken ;-) Ursnygga kaos också. Har inte hunnit kolla om de vandrar vidare där borta i Norge, men jag vet en till av min favisar som fått en från Swe.



Jag har fått jobb :-D Fulltid som grovis....just nu är jag uthyrd till parkarbetarna och förbereder alla parker inför sommaren. Får se vad det blir sen. Just nu är det grym träningsvärk och jättetröttigt eftersom jag inte är van att gå upp tidigt på mornarna :-)

Ha det gott!

Bettan

2009-06-11 @ 20:41:41
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Metal_Minish

Du lyckas tillochmed skapa med en såpass svår färgkombo som gult och blått... O.O Awesome~



Grattis till den välförtjänta vinsten!

...Speaking of vinster, så finns där something i min blogg till dig~~~ ;3

2009-06-11 @ 21:55:30
URL: http://nerdscrap.blogspot.com/
Postat av: Ammi

Så otroligt härligt att "vandra" runt i din blogg, så mycket fint, ger skaparlust :-)

2009-06-11 @ 22:34:11
URL: http://www.ammi76.blogspot.com
Postat av: cattis

Dina alster är helt fantastiska! Och grattis till vinsten! =D Nu måste jag kika in till länkarna du tipsar om!



Kram/Cattis

2009-06-11 @ 23:27:38
URL: http://kathis.blogg.se/
Postat av: Helén

Jag tycker du har lyckats väldigt bra med den blå-gula kombinationen!! Wellpappen passar perfekt till fotot med bryggan! Härliga dekorationer!



De där textstämplarna såg ju inte dumma ut... fast jag gillade nog de utan text bäst! ;)

2009-06-11 @ 23:39:01
URL: http://h-scrapbookingmyway.blogspot.com
Postat av: Nilla

Yapp, en underbar LO! Såååå svensk! Kram Nilla i Malaysia

2009-06-12 @ 03:27:37
URL: http://liveitscrapit.blogspot.com
Postat av: stämpelboden

Grattis till vinsten ,vilken fin LO.

Kul att du gillade kitet,vi har fått en väldigt positiv respons så nu är jag igång med nästa...hihi

(trot eller ej men nu blir det JULstämplar)

Syns imon

Puck

2009-06-12 @ 10:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0