Scrappfrossa No 3 - å Stora Semestertävlingen!

Hej igen...
Nu är jag hemma igen, ja, det var då svårare än väntat att blogga direkt från Vietnam!
Datorer som fungerade var av sällsynt art iaf. när det kom till att föra över bilder och annat "avancerat"
*hihi*

Men glömt er har jag ej...
så här kommer lite mer bilder därifrån och även sluttampen på min semestertävling!
Vad ni vinner... ja det visar jag er i morgon!

Så till enligt mig resans bästa tripp - den som i lugn och nästan magisk anda gick längs med Fairy stream.
Vi var de enda där, förutom en å annan lokal vietnames som liksom oss svalkade fötterna i denna lugna å.



Se så vackert...
Å ja, för att komma upp till denna viewpoint fick vi först klättra upp för ett stup av sand...
gisses så bra träning, och ja, det var verkligen mödan värt...

Dess för innan var vi i tre typer av öken.
En med vit, en med gul och en med röd sand.
Här i Fairy Stream möttes de tre olika sandarterna på vissa ställen och det var även flera olika typer av lera.

Här är soluppgången i den vita öknen!





I Mui Ne fick vi också både solat och badat...
läckert hotell med pool och trappa rätt ner till havet...
ja, tänk, det bästa från båda världar...





Mumma för själen - å hjälp vad jag vill tillbaks...

Mui Ne är en liten fiskeby där de flesta livnär sig på fiske.
Å yes, det ni ser är sant... dessa små baljor är båtar som de fattigaste fiskarna åker ut till havs i och fiskar...
Ibland är de t.o.m flera familjer på en balja. Men de stora båtarna hjälper de mindre och drar dem ut till havs mot bensinpengar. De tjänar både de större och mindre fiskarna på.





Här sitter fiskefruarna och rensar krabbor som d sedan agnar fiskenäten med.
Luktar pyyyton!! :P



Ja, gissa om det är häftigt att de verkligen har rishattar...



Blir ni sugna??
uaschans, tror inte ens jag vill veta vad allt detta är för ågot ens...
Men allt var ju faktiskt inte äckligt...
Här var mina favoriter och det jag livnärde mig på i två veckor...



Fried noodles - med veggies eller beef...



Också underbara ananas...

Efter Mui Ne tog vi oss till Nha Trang, där vi också spenderade allra längst tid.
Här mötte vi upp resterande resesällskap och var med dem de sista dagarna på resan...



Här är jag den kvällen vi firade pappa och hans syster.

&
Även i Nha Trang fick vi uppleva en massor.
Gjorde flera olika behandlingar, massage, klippte mig och manikyr.
Vi var på ett häftigt mudspa. Där badade vi i lera, vattenmassage och varma pooler... coolt..
Robbin, pappa och syrran provade också på scubadiving...
men jag var för feg som vanligt...

Här är vi på båttripp - och njuter av en kallsup...
*skratt*
Nää men denna superhäftiga floatingbar bjöd på en shot vietnamesiskt rödvin... ugg...



Vi var också och såg några olika tempel och buddahstatyer.
Här är den största vi såg.



Sådär ja... det var allt från mig från denna resan så länge.
Resterande kommer ni skert få se i scrappat format framöver... *hihi*

***

Mer inspiration från Tobbes studentalbum - ja, det sista i denna serien faktiskt.
När jag kommer hem antar jag att jag kommer semesterscrappa
och har tagit massvis med underbara foton just till det...

Tänk vad knäpp man är som scrappare, man ser allt i layouter och olika pappers designer...
har inte riktigt bestämt om jag kommer scrappa i 12x12 eller 8x8...
vad tycker ni?
Kanske jag till o med ska prova på lettersize som jag aldrig scrappat i..

Ja, det återstår att se, men nu till Tobbes album igen!

***

Först ut blir denna sommriga och sjömans inspirerade LO på min bror och hans bästa barndomsvän.



En layout med många olika papper och effekter... precis som havet är; en levande variation av liv och rörelse.
Inkat papper, både i form av snäckor och bara som en detalj i bakgrunden...



Snäcka, sjöstjärna och skattkista i ett virrvar av tång och rep liknande dekorationer skapar en härlig mix av hav och skattletande... :D

***



Bilden är väl tagen vid juletid, och Tobbe har greppat farsans julöl och tar ett jättebett på kycklingklubban! :D
Ser så upp till pappa å för mig tyder det på att han:
Drömmer om att bli som du pappa!

Vårigt med blåsippor, men för mig har de en alldeles egen betydelse.
Jo, för mig är Tobias en alldeles ovanli liten blomma, precis som eb blåsippa.
Bara tiden kommer att utvisa vart vägen leder för honom...





Stämplat du med akryl och foamstamps och pappa är i rub-ons.
Swirlsen har jag duttat med vanlig pigment dyna och sedan skitat ned med vit akrylfärg. Satt söta blings på...

***

Så till nutid.
Här har ni min mycket vackra och snygga bror uppklädd i finaste balkläder...



En härligt maskulin men ändå romatisk LO i lyxigt tema...
Bakgundpappret i sig är rena konstverket, och den fräcka effekten av swirsen i pappret försvinner på fotot, men de är embossade och högblanka. Mycket snyggt...



Många ramar i lager på lager och slutligen en cirkel att sluta runt det vackra ekipaget. :P
Vackra blommor och blad med text får dekorera och ge lyxig känsla åt layouten...



Typsnittet och läderkänslan tyckte jag gjorde sig så bra till detta tema...



Vacker journalingruta även denna i lyxigt tema...
:D

***

Stora semester tävlingen!
Ja, precis...
under tiden jag är iväg så håller jag också en semestertävling...
Vinsten är en hemlig gåva från Vietnam - spännande va?
Å jag lovar, gåvan kommer absolut vara värd att kämpa lite för...
:D
Det du behöver göra är att klistra in denna i din blogg med länk till mig.
Skriv en hälsning i kommentarsfältet på samtliga inlägg med semestertävlings tema
+ länka till dig själv så att jag vet om att du är med i tävlingen...



Lycka till tjejjer...

***

Så det var allt från mig idag...
och för att avsluta Vietnamresan och för att ge er lite extra tur i tävlingen, ger jag er denna bild:



Ett helt hav med fyrklöver!

***

Kramar YooRee


Kommentarer
Postat av: Sofia (skberg74)

Ser helt underbart mysigt ut på era resebilder. Välkommen hem till kalla sverige igen!

2009-01-23 @ 00:10:59
URL: http://skberg74.blogspot.com
Postat av: Anneli

Välkommen hem !!



Så härligt att få följa din resa .. vilka underbara bilder du har tagit….



Man blir så sugen på åka dit få se det själv.

Vilka små baljor till båtar ,

testade du någon sådan..

dom ser väldigt festliga ut…

men livsfarliga jag skulle inte känna mig trygg i sådan.



Men så gott med musslor .. det skulle du testat.. smaskens .mmm

Kniven du håller i ser livsfarligt ut när du ska skär ananasen..



Wow vilka underbara LO du är grym på dem, så mycket underbara detaljer .. man kan titta på dom hur mycket som helst.. Så snygga..



Tack för kommentaren i min blogg så GLAD jag blir.. och vilken utmaning du gav mig.

Den fixar jag under helgen.. :-))) jag återkommer..



Önskar dig en skön helg !!



100000-Kramar Anneli

2009-01-23 @ 07:47:01
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com
Postat av: Carina

Välkommen hem!! Du ser ut att haft det underbart! Många fina bilder, så roligt att ha kvar och att sedan göra något av dom.



Studentalbumet blir nog riktigt bra också, borde börja med det jag tänkt göra till min dotter. Vad är det för bokstäver du använt till studentbalen? Passar utmärkt till ett sådant album.



Tack för dina fina ord i min blogg! Jag vet inte ännu vad jag får för pris eftersom jag inte visste att jag vunnit något. Måste maila min adress först... ;-)

Kramen



2009-01-23 @ 08:00:01
URL: http://www.cajaba.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Välkommen hem till kalla sverige :-) Det syns verkligen på alla härliga bilder vilken fantastisk resa ni har gjort. Förstår att du längtar tillbaka :-)



Jo, jag har hunnit ändra min stil en hel del sen du hälsade på i min blogg sist ;-) Kul att du gillar den.

Kram Elisabeth

2009-01-23 @ 08:02:46
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Petraso

Wow va vackert!!! Åh Blir helt salig när man ser dina fina bilder!!! Ni verkar haft en underbar resa!!! och det ska bli ett nöje att se dig scrapa dessa! Har du tänkt på formatet 12x6 alltså liggande? Jag scrappar ju inte men tycker de albumen är så snygga och du kan nog fylla ett helt med denna semester med så fina bilder!! Vilken hunk till Brosa du har!! gisses man skulle vara 20 år yngre hiii Hjälp va hemskt att säga så....

Bal lo var så vacker !!!

Kram!



Ps --länkar med en Knapp i sidbaren Hoo jag kom på att det var "inne 2 bland bloggare göra så

2009-01-23 @ 09:08:56
URL: http://petraso.blogspot.com
Postat av: Sessan

Inte det minsta avundsjuk på din resa..hehehe



Jag lovar det bli som ett gift att göra om väskorna!!Sååå himla kul..Ska införskaffa alco väska oxå!



Kraaaamar Sessan

2009-01-23 @ 09:22:50
URL: http://sessanspyssel.blogspot.com
Postat av: Anna

Å vad skönt det låter! Den som ändå hade tid och råd att åka iväg! :) Jag börjar mitt nya jobb på måndag.. Kanske blir lika roligt det med!

Nu ska jag länka på min sida och hålla tummarna resten av dagen!

Kram kram

2009-01-23 @ 09:59:08
URL: http://pinglananna.blogspot.com
Postat av: Christine

O tack för denna reseskildring, för en som inte kommer så långt är de tkul med bilder från andra spännande länder. Du har mycket att berätta om.

Dina lo,s är som vanligt detaljerade o fina och säkert blir väldigt uppskattade.

Kram

Älgen

2009-01-23 @ 11:13:14
URL: http://christinereinhold.blogspot.com
Postat av: Hoppetossa

Så gött att det händer lite härinne igen!

Saknat dej ska du veta!

Så skönt att ha dej med i vardagen igen...kraaaam!

2009-01-23 @ 13:59:02
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/
Postat av: lillis70

Välkommen hem igen!!!

Ni ser ut att ha haft en alldeles underbar resa.

Kram!!

2009-01-23 @ 15:26:23
URL: http://lillis70.blogspot.com
Postat av: eyovine

Tack för din gulliga kommentar i min blog... å nyfiken som jag är måste jag genast kika in hos dig =). Vilka underbara semesterbilder... vill också... men jag får drömma i några år till. Superfina layouter också. gillde den med "sjömans" tema. Fina detaljer!



Kram Maja

2009-01-23 @ 15:59:58
URL: http://stokk-eyovine.blogspot.com
Postat av: Yoli Design

tackar tjejjer...

bättre välkomnande hem kan man ju inte få en detta... hihi å ändå har jag bara varit borta i två fjutta veckor... skratt



Ni värmer verkligen mitt lilla hjärta...



kraaaaaaam på er alla....

2009-01-23 @ 16:04:22
URL: http://yolis.blogg.se/
Postat av: Betty

Välkommen hem Yoli! Va kul att få se dina vackra bilder från eran resa.Vilken fantastisk solnedgång. Underbara los på broder. Hoppas vi ses snart.

Kram på dig.

2009-01-23 @ 20:21:55
Postat av: Elisabeth

Välkommen hem, vännen! Du har varit så saknad, tänk om du bara visste...



Och så laddar du naturligtvis på med sånt vi blir avundsjuka av... Bilder från resan och härliga LO's som man bara drägglar över!

2009-01-23 @ 20:33:24
URL: http://paperart.wordpress.com
Postat av: Anneli

hej igen.... nu är utmaningen klar och ligger i min blogg..

Välkommen över till min blogg...



Kram Anneli

2009-01-24 @ 15:15:24
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com
Postat av: Anita/AniLi

Välkommen hem, älskade vän! Har saknat dig!

Ser att du haft det "alldeles underbart"på din resa!

Kraaaam

2009-01-24 @ 16:17:24
URL: http://www.anilisblogg.blogspot.com
Postat av: Maria O

Hej.

Wow vilken otrolig resa.

Härliga vyer du visar.

Fantastiska sanddyner och gröna djupa dalar.

Tyvker de där runda båtarna är gulliga.

Ni verkar ha gjort vietnamn ordentligt. Ingen vila på stranden.

Tack för att du delar med dig.

Maria

2009-01-25 @ 08:39:49
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Anneli

Nu kommer en….

….en liten utmaning till dig från mejj

gör ett alla hjärtanskort

en fjäder ska sitta med på kortet

du år inte sätta någon hjärta på kortet

du får inte använda något rött





fniss ska bli spännande att se vad du kan koka ihop av detta!!



1000000000000 - kramar Anneli

2009-01-25 @ 08:58:42
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com
Postat av: Kamilla

oooh så vackra foton :D

förstår att du längtar tebax !!

2009-01-25 @ 11:37:05
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Smultronemmi

Åh, vad härligt du måste haft det! Och jag förstår att du vill tillbaka. :) Tänk vad många härliga foton du har att scrappa nu! :P

Kramar på dig!

/Emmi

2009-01-25 @ 18:03:57
URL: http://smultronemmi.blogspot.com/
Postat av: Carina

Tack för svaret!!! Nu bir det att leta. ;) Har något i min blogg till dig... Kram

2009-01-25 @ 22:36:37
URL: http://www.cajaba.blogspot.com
Postat av: maxell

Välkommen tillbaka även om jag förstår att du kanske kanske eventuellt hellre vill vara där ni var och uppleva det ni gjorde och mer därtill. :)



Jag tycker såklart du ska prova letter eller varför inte hederlig A4. :) Samtidigt är du bra på att fylla ut hela utrymmet. Hrmm... prova alla och känn efter vad som passar just dig bäst. Det är enklast så.



Av brors sidor gillar jag nog den med havstema allra bäst. Det där rutiga pappret. Klockrent. Annars gör jag en vågen för foamstamps. ;)

2009-01-25 @ 23:02:37
URL: http://maxellexam.blogspot.com
Postat av: Miax

Har missat din semestertävling, men kul att se massa bilder från vietnam. Har själv rest runt i vietnam för några år sen, stortrivdes där. Är det möjligtvis "Mama Hanhs" båtresa ni var på när "floating bar"-kortet togs =)



Fina albumsidor till din bror, blev så inspirerad att göra ett album till min bror som fyller 30 men kommer inte hinna göra något =(

Ser fram emot att få kika på lite vietnamscrappade sidor sen.

Kram Mia

2009-01-26 @ 23:14:36
URL: http://miascrapparochler.blogg.se/
Postat av: Sara - SaGam

Hej hopp!

Vad roligt att få se alla vackra bilder från Vietnam. Välkommen tillbaka till slasket;-)!

2009-01-27 @ 18:03:54
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0