Annelis Påskutmaning & Yolis Älsklings-kort!

Hejsan hejsan!

Tänk att jag skapar så fingrarna nästan trillar av.
Tummarna är bruna av chalk och händerna kladdiga av akrylfärg och lim...
:P

Men oooooooo så skojigt jag har det
och jag hoppas att jag kan smitta av mig lite med dessa två alster...

***

Jag fick en så härlig utmaning av min glade pysselvän
Anneli!

Utmaningen var att skapa ett
PÅSKKORT
utan kycklingar, tuppar, hönor, fjädrar
och absolut INGET gult...

Härligt för jag gillar ju inte så vidare mycket påskfärgerna,
så jag satte igång med en gång.

Ja, å så blev detta våriga påskkort till...



Vitsippor är för mig VÅR så de fick bli huvudmotivet på mitt kort.
Trevliga pastellfärger i lila toner och så mycket vitt för att fräscha upp..



Lager på lager med papper.
Riva, chalka och mycket cracklepaint.

Att blanda olika färger av cracklepaint ger mycket liv tycker jag.
Jag använder främst dessa.



Här är de mina små älsklingar som finns i samma färger som Distressdynorna såklart
+ några till har jag sett, som tex. vit och antiqued bronze.
Mumma mumma...



Genom att vika pappret fick jag som en liten ås mitt på kortet.
Denna rev och slet jag i så den blev trasig.

Älskar TH:s grungeboard elements också.
Här har jag delat gångjärnen på mitten, en idé jag snappade upp någonstans
i vida cybervärlden.
Kulig blev det iaf, och det gjorde verkligen det lilla extra.



Färgerna jag använt mig av på gångjärnen är:
Picket fence och Dusty concord.



Inuti kommer samma tema igen och en liten påskhälsning.
:D

Textstämpeln kommer från
StämpelBoden
Den är verkligen söt tycker jag.

Vem som ska få detta lilla kort är en hemlis!
Å jag hoppas att du (Anneli) är nöjd med resultatet av din lilla utmaning!
:D

***

Nästa kort är till min Älskling som fyller år.
mmm
Blir ju alldeles glad i hela själen när jag tänker på honom,
så det fick bli ett glatt kort med romantiska inslag..

Å hihi, kolla in dessa underbara
Hänglar&Stänglar
De är som gjorda för mitt lilla kort.
Jag & Robbin upp i dagen!



Dessa sötnosar färglade jag för säkert över ett år sedan - men inte förrän nu fick de pryda ett kort..
Så ja, det är jag som håller kissen å Robbin som haft fisketur.
Åsåsjälvklart är det ju våra små söta kissemissar som sitter i korgen och spanar på oss..



Me and my love
innuti ett hjärta stämplat med denna såå effektfulla krackeleringsstämpel.




Citrus o Scrollan
*söööötnooosar*



Petaloo blommor, swirls och massvis med färglagda Hängla-blad.



Söt kopparbradz fick pryda blommans mitt och ännu sötare små retroblommor fick rama in kortet.

Kortet är också väldekorerat på insidan,
men haha, det tänker jag inte visa upp för er!

:P

***

KORS I TAKET
Jag har färglagt en stämpel också.
Tycker det är så nedrans tråkigt och det satt lååångt inne innan denna tös var färdig...



Vad denna söta flicka pryder kommer ni snart få veta...
Ja, för förändringar är på g, så det är bara att vänta å se på vad som kommer att hända här!

***

UTMANA MIG
Precis, utmana mig tjejjer med lite olika roliga saker...
Med vad som helst, mellan himmel å jord.
Jag tycker verkligen det är så roligt att bli utmanad och att skapa alster som man kanske annars aldrig hade gjort!


***

Massvis med kramar på er alla...
Vi ses snart igen!

Kraaaaaaaaaaaaaaam
//YooRee


Kommentarer
Postat av: Lotta

Här sitter jag och bara gapar av förundran. Så vackra kort. Påskkortet är helt i min smak, jag hatar allt vad påsk helter inte blommor, men fjädrar, hönor, tuppar och ägg. Det är så inspirerande att se dina skapelser, det kliar i fingrarna av skaparlust.



Du har en award att hämta i min blogg.

Kram

2009-04-03 @ 15:29:20
URL: http://loppipop.blogg.se/
Postat av: mita eriksson

Oh vilka härliga alster! Varit på mässan hela dagen idag och kommit hem med MYCKET roliga fynd! Jättesugen på att anta din utmaning! Får se vad jag hittar på... Trevlig helg! Kram Mita

2009-04-03 @ 18:25:17
URL: http://altheasmix.blogspot.com
Postat av: eyovine

WOW!!! Vilka fantastiska kort... kan inte se mig mätt på alla fina detaljer.... underbara!!!



kram Maja

2009-04-03 @ 19:18:03
URL: http://stokk-eyovine.blogspot.com
Postat av: Anneli

Supppppppppppppppppper braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!

Wow Du har lyckas med uppdraget med bravur !!!!! ..det kan inte bli bättre ,

Så snyggt gillar alla detaljer och chalket och cracklepaint det blir så snyggt.

Gillar när du blandar färgerna jag förstår ju inte hur du får ihop alla läckerheter..



Du har så mycket talanger.. vilken designer du är…



Kortet till din älskling så underbart gillar alla detaljer.. man hittar nya hela tiden när man tittar på det.. Så läckert kort.



Nu får du ge mig en utmaning den ser jag fram imot.

Sen väntar jag med spänning på katt tavlan..



////Kram Kram kram Anneli

2009-04-03 @ 22:19:29
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com
Postat av: lenislenis

Wow så mkt läckert du knåpat ihop sen jag var här sist! Gillar påskkortet massor! Men även det andra kortet är ju riktigt häftigt med mkt detaljer och LOarna i tidigare inlägg är oxå läckra!

2009-04-03 @ 22:27:49
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Cyllan

Oj vad du skapar tjejen

Härligt vår-påskkort och så sööt ditt kort till älsklingen blev

Nu blev jag nyfiken på vad du har på G...

Ha det gott i gott gott

Kramen C

2009-04-05 @ 15:20:03
URL: http://h-zon.blogspot.com
Postat av: Anneli

Halloooo tjejen !

Vilken rolig utmaning du har gett mig, har redan fått en massa ider. Ska bara inhandla en duk och lite Crackle Paint....



//kram kram kram Anneli

2009-04-05 @ 16:17:28
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh JÖSSES vilket snyggt kort du gjorde av Annelis utmaning. Allt annat är också fantastiskt.

Ska bli spännande att se vad Anneli gör av din utmnaning =))

Ha en bra söndagkväll//Y

2009-04-05 @ 17:29:30
URL: http://yvonnesscrapkort.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh JÖSSES vilket snyggt kort du gjorde av Annelis utmaning. Allt annat är också fantastiskt.

Ska bli spännande att se vad Anneli gör av din utmnaning =))

Ha en bra söndagkväll//Y

2009-04-05 @ 17:30:15
URL: http://yvonnesscrapkort.blogspot.com
Postat av: Angelica

Gudars vilka snygga kort och stämpelmotiv! My god vad du är påhittig! =)

Så kul att se allt du hittar på, älskar din stil med trasigt, rivet, färger, crackle, mm... !

Färgläggningen av stämpelmotiven var skitsnygg också! =)



Ha de så gott!

Kram / Angelica

2009-04-05 @ 20:59:30
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/
Postat av: lillis70

skrattar Ser att du är inne i en "hängar" period just för tillfället, jag med :-)

Gillar kortet till Robin. Så mycket detaljer och finat färglagt!

Kramar i massor

Lisa

2009-04-05 @ 21:16:30
URL: http://lillis70.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

WOW WOW WOW!! Helt makalösa kort!! VIlken rolig utmaning du fick utav Annelie! Å du fixade den galant!!

Båda kortet är enormt fina!

Å jag har också blivit totalt kär i crackle paint!!



STOR KRAM Petra

2009-04-05 @ 23:28:44
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Vad tusan begär du utav mej egentligen!?!!

Jag, göra kort UTAN blommor?!!!! gaah

Det blir verkligen en nöt att knäcka! :P

Ska anta din utmaning! men inte riktigt riktigt nu, men sen!! lovar =D

STOOOOOOOOOOOR KRAM!!

2009-04-06 @ 22:11:11
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: gittan

de sista kortet va ju suveränt!

har 2 burkar crackle men ännu inte kommit på knepet med dem. fortfarasnde insnöad på alcoinksen :)

2009-04-11 @ 23:09:54
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0