Hjälp mig hitta Inspirationen igen!!

Tänk vad konstigt det är med inspiration och skaparlust. Nyss hade jag i överflöd, så mycket så att jag inte ens hann med alla mina projekt jag hade på gång. Kunde knappt vänta med att göra färdigt ena alsteret innan jag ville börja på nästa. Nu är det just vad jag gör... börjar, börjar, svär, börjar om, svär mer.... och skär sönder tonvis med papper... Lipfärdig blir jag för ingenting blir som jag vill att det ska bli... Jag kär snea kanter, klipper fel, hittar inga fina färgkombos... och så fortsätter det...

Häromdagen tänkte jag till o med att nä nu j****r, nu säljer jag alltihop och struntar i det här... Men med lite "lugnande" te i magen och tröst från sambon kom jag i allafall över den hemska tanken... :P

Så mitt i allt gällande från min sida undrar jag hur ni gör för att komma över ev svackor? Kämpar/tvingar ni bort det eller låter ni det få vila ett tag innan ni kör igång igen? Jättenyfiken, så skriv gärna här hur ni gör...


mvh Jorie

Kommentarer
Postat av: gunilla/nilla

Kan förstå precis hur du känner. Har precis tagit mig ur min pysselsvacka. Ngt som jag tycker är roligt är att byta pysselmaterial med ngn och göra vars ett kort av detta, brukar fungera. Annars så ta en paus så kommer nog lusten igen, får hoppas det för du gör så fina saker.
Lycka Till/Gunilla

2007-09-13 @ 11:15:56
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: sari

jag tar en paus...annars blir det så frusterande..man vill men vill inte...allt blir fel, hur man än gör!! Så ta en paus... Efter ett tag så vill man bara skapa igen och är super nöjd! Min svacka varade i 2 månader..och det var hemskt... hade planer att jag ska tvinga mig..men så satte jag mig på stolen o skallen blev tom... flyttade bara pysselsakerna fram o tillbaka.... Men det går över!! "krya på dig"

2007-09-13 @ 18:43:50
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com/
Postat av: FRiDA

Hej YooRee=)
(va d rättstavat?:P)
hoppas allt e bra där borta=)
vilka fina grejer du gör!! blir så inspirerad å sugen...
Kom på att ja kan scrappa ett fotoalbum till ett brudpar nästa år. så måste in i butiken å kolla lite ideér å handla, kul kul!
vi ses.
kram frida (lennies frida:P)

2007-09-13 @ 22:53:46
Postat av: FRiDA

Hej YooRee=)
(va d rättstavat?:P)
hoppas allt e bra där borta.
vilka fina grejer du gör!! blir så inspirerad å sugen...
Kom på att ja kan scrappa ett fotoalbum till ett brudpar nästa år. så måste in i butiken å kolla lite ideér å handla, kul kul!
vi ses.
kram frida (lennies frida:P)

2007-09-13 @ 22:54:59
Postat av: Elisa

Inte kan man tvinga sig... Sånt drabbar alla, det ska ha sin tid och sedan kommer man igen! Jag brukar städa min verkstad, och sedan kan det vara någon enkel sak som gör att jag börjar spåna på nya idéer. Prova det!

2007-09-15 @ 22:21:38
URL: http://www.elwa.se/galleri
Postat av: yoli

hej hej alla... tack för ert fina stöd och fina ord... Ja en paus borde man ta, men som DT är ju det inte alltid möjligt... Men mässan idag gav mig lite nya krafter och snart kanske allt snurrar igång igen... :)
Ja Frida, klart du ska komma in och säga hej.. och så får vi kursa du, jag och några andra goa.... :P
kram jorie

2007-09-15 @ 22:30:56
URL: http://www.yolis.blogg.se
Postat av: Edvinane

Brilliant site. Cheers.

2010-05-19 @ 13:15:37
URL: http://edvinane.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0